بادامچیان: گروهی می‌خواهند در مجلس حامیان حدادعادل را مقابل حامیان لاریجانی قرار دهند/ رهروان ولایت فراکسیون اکثریت است

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین، در خصوص تحلیلش از انتخابات هیات ریسه مجلس، با بیان اینکه تحرکات بیرون از مجلس اثر منفی در انتخابات هیات رئیسه گذاشت، گفت: دولت تمایل داشت آقای حدادعادل رئیس مجلس شود در حالی که رئیس مجلس باید مستقل باشد و در عین همکاری با دیگر قوا، استقلال مجلس را حفظ کند.
وی دیگر موضوع اثر گذار در انتخابات هیات رئیسه را تلاش گروهی از نمایندگان برای تاثیرگذاری بر رای دیگر نمایندگان دانست و اظهار داشت: یکی از اتفاقات جالبی که در این زمینه رخ داد این بود که جمعیت رهپویان و پایداری در موضوع ریاست مجلس با هم یکی شدند. به گونه ای که انگار سالها با هم یکی بودند در حالی که در دوران انتخابات با هم رقابت کردند.
وی با بیان اینکه ائتلاف «این دو گروه داری اکثریت نیست»، ادامه داد: این تلقی در میان نمایندگان به وجود آمده که این ائتلاف برای مصلحت مجلس نیست.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی که می گفت رابطه آقای دکتر حدادعادل با موتلفه بیش از این دو گروه سیاسی است، گفت: اگر هم روزی ایشان بخواهند عضو حزبی بشوند، به عضویت موتلفه در خواهد آمد، اما این دو گروه سراغ ایشان رفتند و این حمایت برای مخالفت با آقای لاریجانی بود، که مجلس با این امر مخالفت کرد .
بادامچیان که معتقد است در جریان انتخابات هیات رئیسه نمایندگان تمایل بیشتری به آقای لاریجانی داشتند، ادامه داد: بر این اساس باید فراکسیون رهروان ولایت را فراکسیون اکثریت مجلس بدانیم.
وی در ادامه با اشاره به برخی دیدگاه‌های خاص درباره شکل گیری نوعی دوگانگی در مجلس، گفت: برخی ها دنبال این هستند که در مجلس نهم دو گروه تشکیل دهند و حامیان جناب حدادعادل را در مقابل حامیان آقای لاریجانی قرار دهند؛ در حالی که این کار غلطی است و سیاستی است که نتیجه منفی برای این دوستان خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بهتر است بعد از انتخابات هیات رئیسه، دوستان روش تفاهمی را پیش بگیرند و سال آینده در انتخابات هیات رئیسه برنامه ریزی کنند تا اگر موفق شدند، ریاست را کسب کنند، گفت: اختلاف و دوگانگی در مجلس خلاف توصیه های رهبری انقلاب است و این دوستان خواهند دید که مقام معظم رهبری در نشست خود با نمایندگان مجلس به آنها توصیه خواهند کرد که مجلس در یک محیط اخلاقی اداره شود.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی برگزاری نشست نمایندگان در شلمچه را از جمله اقدامات اشتباه حامیان حدادعادل در موضوع انتخابات ریاست مجلس خواند و اظهار داشت: اشتباه دوستان این بود که در اردوی شلمچه به شکلی عمل کردند که این تصور پیش آمد این بود که برای ریاست آقای حدادعادل تلاش می کنند، اما گروه مقابل با زیرکی به همه نمایندگان فرم عضویت ارائه و کسانی را که مایل بودند به عضویت فراکسیون رهروان ولایت در آورد و در بزنگاه نیز در نشست همزمان نشان داد نمایندگان بیشتری را جذب کرده است، اما گروه مقابل ناشی‌گری شان زیاد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که چشم‌انداز طیف های های سه گانه فراکسیونی را در مجلس نهم چگونه می بینید، گفت: من نیازی نمی بینم برای اینکه در این زمینه بحث کنم ولی به طور اصولی رهروان فراکسیون اکثریت مجلس است و پایداری و رهپویان به اندازه فراکسیون رهروان ولایت عضو نخواهند شد.
وی پیش بینی کرد اکثر کسانی که به آقای حدادعادل رای دادند در نهایت جزو فراکسیون اکثریت مجلس شوند.
بادامچیان در خصوص دلیل کاندیداتوری مجدد حدادعادل برای ریاست مجلس هم با بیان اینکه تا جایی که شنیدم ایشان قصد کاندیداتوری نداشتند، تصریح کرد: ولی دوستانشان به ایشان فشار آورند و از ایشان خواستند کاندیدا شوند که به نظرم اشتباه کردند.
بادامچیان با اشاره به شکسته شدن پای دکتر حدادعادل، گفت: واقعا بنده بعد از حادثه ای که برای ایشان رخ داد اصلا آمدنشان به مجلس در آن حالت خوب نبود. چون ما باید شخصیت هایمان را نگه داریم و آسیب رساندن به آنها به ضرر مملکت است.
/۲۷۲۱۲


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.