بادامچی: تعدد دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حوزه آلودگی هوا مشکل ایجاد کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان استان تهران تلاش دارند تمام دستگاه‌های اجرایی را برای اجرای هر چه بیشتر و سریعتر قانون هوای پاک با یکدیگر هماهنگ کنند تاکید کرد: به دلیل تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در این حوزه ایجاد یک هماهنگی کاری سختی است.

محمدرضا بادامچی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص چرایی اجرایی نشدن قانون هوای پاک گفت: اخیرا به همراه چند تن از نمایندگان تهران با معاونین محیط زیست کشور جلسه‌ای در همین باره داشتیم و این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. آنها می‌گفتند ما تاکنون ۱۴ آیین‌نامه را در این باره تدوین کرده و به تصویب رساندیم منتهی تعدد دستگاه‌های که باید در این باره با یکدیگر هماهنگ باشند خود معضلی را ایجاد کرده است.

وی افزود: هماهنگ شدن تعداد دستگاه‌های که در این حوزه باید با یکدیگر همراهی کنند بسیار سخت است. ما در واقع این جلسه هماهنگی را برگزار کردیم تا این دستگاه‌ها را با یکدیگر همراه سازیم و اگر تناقضی به نظر می‌رسد برطرف کنیم. ما در گذشته نیز خیلی از قوانین را در حوزه هوای پاک شاهد بودیم اما به دلیل همین تعدد نهادهای تصمیم گیرنده مشکلاتی را شاهد بودیم برای مثال در قانون تولید کنندگان موتورسیکلت باید در کنار تولید موتورهای کاربرات و انجکتور موتور برقی نیز تولید کنند و در قانون نیز تصریح شده بود که اگر این کار انجام شود تولید کننده مجازات می‌شود اما به دلیل مسائل اقتصادی کنونی فعلا این تولید کنندگان برای مدتی از این کار معاف شدند. در واقع ما در این حوزه شاهد این گونه مشکلات هستیم  وگرنه تمام شرایط برای اجرای قوانین حوزه هوای پاک فراهم است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در سطح شهر خودروهای دیزلی زیادی داریم تعداد زیادی از این خودروها فرسوده هستند که به دلیل مسائل اقتصادی نمی‌توانیم آنها را کنار بگذاریم.  این در حالی است که طبق دستور معاون رئیس جمهور نیز برای خودروهای دیزلی تولید جدید هم فیلتر نصب نمی‌شود اما باید توجه کنیم که بیش از ۵۵ درصد آلودگی آب و هوایی به دلیل همین خودروهای دیزلی است.

وی در پایان اضافه کرد: ما در این جلسه در کنار یکدیگر جمع شدیم تا بتوانیم تمام دستگاه‌های موظف در این حوزه را با یکدیگر هماهنگ کنیم که به امید خدا برگزاری این جلسات نیز ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.