بارزانی نمی‌خواهد با المالکی دیدار کند

aljazeera2-12.jpeg

یک روزنامه کردی از مخالفت مسعود بارزانی با درخواست رئیس‌جمهور عراق مبنی بر برگزاری نشست با نوری المالکی برای حل و فصل اختلافات موجود میان بغداد و اربیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه کردی آوینه گزارش داد: مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق درخواست جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری عراق را مبنی بر دیدار با نوری المالکی، نخست‌وزیر این کشور با هدف حل و فصل مشکلات و اختلافات موجود میان منطقه کردستان عراق و دولت فدرالی این کشور رد کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: طالبانی از بارزانی خواسته بود تا با نوری المالکی در اربیل دیدار کند اما بارزانی این درخواست را رد کرده و عنوان داشت که هیچگاه با مالکی دیدار نخواهد کرد.

پیشتر طالبانی خواهان وحدت گروه‌های عراقی و همکاری‌های مشترک میان آنها شده بود.

یاسین مجید، یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون وابسته به نوری المالکی مسعود بارزانی را خطری واقعی برای عراق توصیف کرده بود. روابط میان بغداد، اربیل از چند ماه گذشته تاکنون به دلیل اختلافات موجود میان بارزانی و المالکی رو به تیرگی رفته است.

از سوی دیگر، علی جبر حسون، یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون عنوان داشت که عدم مشارکت ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه و مسعود بارزانی در نشست ملی که قرار است برگزار شود هیچ تاثیری در روند این نشست نخواهد گذاشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.