“بارزانی” و “پ.ک.ک” اقلیم دوم کردستان را تاسیس می‌کنند

فروردین ۱۴۰۳

رهبر حزب “حرکت ملی” “ترکیه” به تندی از سیاست‌های دولت “ترکیه” در حوزه مسائل کردها انتقاد کرده و اعلام کرد که اربیل و پ.ک.ک از غفلت “اردوغان” سوءاستفاده کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، همزمان با تحولات شمال سوریه و قدرت گرفتن حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به پ.ک.ک) در مناطق کردنشین سوری، موج انتقادات مخالفین داخلی علیه دولت “اردوغان” بالا گرفت.

“دولت باغچه‌لی” رهبر حزب “حرکت ملی”در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: برافراشته شدن پرچم حزب “اتحاد دموکراتیک” در سرکانی نشان داد که دولت “اردوغان” فاقد کفایت لازم برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی “ترکیه” است. در حال حاضر مرزهای “ترکیه” در خطر قرار گرفته و شواهد نشان می‌دهد که منافع و مصالح ملی کشور ما در معرض تهدید تروریست‌ها و پیش‌مرگ‌ها قرار گرفته است.

“باغچه‌لی” در ادامه ضمن انتقاد تند از “احمد داوداوغلو” وزیر امور خارجه “ترکیه” اعلام کرد: “داوداوغلو” سیاست‌خارجی کشور ما را به ورطه شکست و نابودی کشاند. او چند ماه پیش در یک نشست سیاسی در مراکش در کمال خونسردی اعلام کرد که مخالفتی با ظهور منطقه خودگردان “کردها” در شمال سوریه ندارد. همین حرف او، دشمنان و تروریست ها را جری‌تر نموده و اکنون شاهد آن هستیم که در چند متری “ترکیه”، یک کردستان دیگر سربرآورده است.

وی تصریح کرد: “داوداوغلو” در “غزه” برای اعراب اشک ریخت اما برای کشته‌شدگان ترکمن کرکوک و توزخورماتو اشک نمی‌ریزد و با آنان ابراز همدردی نمی‌کند. در همان دورانی که “اردوغان” در اوج غفلت و بی‌بصیرتی، اقدام به تقویت روابط خود با “اربیل” کرد، من اخطار دادم که روابط “اردوغان – بارزانی” به ضرر ملت “ترک” تمام خواهد شد و همین‌حالا نیز تاکید می‌کنم که بارزانی و “پ.ک.ک” از غفلت و نااگاهی “اردوغان” سوءاستفاده کرده و جلسات اربیل و قندیل، منجر به هموارسازی مسیر میلاد اقلیم دوم کردستان شد.

“باغچه‌لی” به عنوان رهبر مهم‌ترین جریان ملی‌گرایی راست افراطی شناخته می‌شود. او معتقد است که در “ترکیه” چیزی به نام معضل کُرد وجود ندراد و تنها راه مقابله با پ.ک.ک را در نابودی کامل کوهستان قندیل می‌داند.

باغچه‌لی در انتخابات سال ۲۰۱۱ برای اولین‌بار در جمع مردم شهر کردنشین “دیاربکر” سخنرانی کرده و اعلام کرده بود: آموزش به زبان کُردی شکم شمارا سیر نمی‌کند پس به فکر نان باشید.   
 
انتهای پیام/
 
منبع: کردپرس


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.