بارسا و رئال در انتظار جدالی دشوار در نیمه‌نهایی

۲۳فروردین۱۳،

 راهیابی دو تیم آلمانی بایرن مونیخ و بورسیادورتموند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دستاوردی از هر جهت مثبت است. این دو تیم مطرح ژرمنی که فصل جاری فوتبالی زیبا و درخور توجه به معرض نمایش گذاشتند و پیروزی بر یوونتوس ایتالیا (۲ برد، ۲ برصفر برای بایرن) و مالاگا (تساوی بدون گل در بازی رفت و برد ۳ بر ۲ مقابل برای دورتموند) کسب کردند، به جمع ۴ تیم پایانی معتبرترین رقابت‌های باشگاهی قاره سبز وارد شدند.

به گزارش فارس، راهیابی این دو تیم قرمز و زردپوش جدا از آنکه اعتبار گسترده فنی نزد کارشناسان و علاقمندان برای‌شان به ارمغان آورد، سبب سود مالی زیادی نیز برای این دو تیم بزرگ ژرمنی شد.

براساس اعلام اتحادیه فوتبال اروپا، این دو تیم آلمانی که اکنون حریف بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا در دور نیمه نهایی می باشند، بیشتر از ۱۰۰ میلیون یورو سود مالی برایشان دربرداشته است.

*سودی خوب در کنار کسب اعتبار بین‌المللی

براساس همین آمار بایرن و دورتموند هریک تنها به خاطر ورود به نیمه نهایی هر یک صاحب سود ۴٫۹ میلیون یورویی شده‌اند. با این حال مجموع پاداشی که یوفا برای مونیخی‌ها از ابتدای فصل تاکنون در نظر گرفته بالغ بر ۲۵٫۴ میلیون یورو شده است.

در حالیکه دورتموند به خاطر این که در مرحله گروهی کمی نتایجش بهتر از رقیب هموطن بود، ۲۵٫۹ میلیون یورو پاداش می‌گیرد.

در کنار این پاداش‌ها صعود دو نماینده ژرمن‌ها به مرحله نیمه نهایی، براساس قراردادهای که با حامیان مالی خویش دارند، سودهای کلان دیگری را از آن دو باشگاه می‌کند که مجموع آن بیش از ۱۰۰ میلیون یورو است.

*افزایش سود در سایه راهیابی به دور نهایی

بایرن و دورتموند البته می‌توانند رقم سود مالی خود را در فصل جاری بازهم افزایش دهند. برای این منظور کافیست مونیخی‌ها مثل چند ماه قبل به دستورات «یوپ هاینکس» مربی مجرب و ۶۷ ساله خود گوش فراداده و بارسلونا را مغلوب کنند تا فینالیست جام شوند یا دورتموند تحت هدایت یورگن کلوپ مربی جوان و نوگرای خویش به درخشش و ارائه فوتبال «بارسلونی‌» خود ادامه داده و در نیمه‌‌نهایی رئال مادرید را کنار زند.

در صورتی که هر یک از این دو تیم به مرحله نیمه نهایی برسند و یکپای ایستگاه آخر در ورزشگاه ومبلی لندن در پایان ماه مه باشند، ۶٫۵ میلیون یورو بابت این راهیابی دریافت خواهند کرد. البته اگر در آنجا نیز بتوانند بر دیگر تیم فینالیست چیره شوند، به جای ۶٫۵ میلیون یورو ۱۰٫۵ میلیون یورو از یوفا می‌گیرند.

*انگیزه مضاعف ژرمن‌ها برای رویارویی با بارسا و رئال

به باور کارشناسان فوتبال آلمان در نظر گرفتن این ارقام پاداش سبب خواهد شد تا دو تیم همچنان با انگیزه بالا برای کسب موفقیت در لیگ قهرمانان کوشش کنند. بر این اساس می‌توان گفت بارسا و رئال بازی‌های سختی را در این مرحله در پیش خواهند داشت و اگر مسئولان و حتی بازیکنان «کاتالان‌»  و «کهکشانی‌ها» در مصاحبه‌های پس از مراسم قرعه‌کشی جمعه از سختی رویارویی با این دو تیم ژرمنی گفته‌اند، بی‌دلیل نبوده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.