بارسلونا بدون گواردیولا هم برد!

دیدار دور رفت سوپرجام اسپانیا بین تیم های بارسلونا و رئال مادرید با نتیجه ۳ بر ۲ به سود بارسا خاتمه یافت. بدون تردید اینیستا با گرفتن یک پنالتی به سود بارسا و با دادن یک پاس گل زیبا به ژاوی ستاره بی چون و چرای این بازی بود . سوپر جام اسپانیا میان قهرمان لیگ ( لالیگا ) و فاتح جام حذفی برگزار می شود.

 از ساعت یک بامداد امروز(جمعه) تیم های بارسلونا و رئال مادرید در بازی دور رفت سوپرجام باشگاه های آسپانیا در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند که در پایان  با برتری پر گل کاتالان‌ها خاتمه یافت.

به گزارش «تابناک»،  نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. این نخستین دیدار بارسلونا برابر رئال مادرید با مربیگری تیتو ویلانووا محسوب می شد.

ترکیب دو تیم در نیمه اول:

بارسلونا: والدز، پیکه، ماسچرانو، آلوز، آدریانو، بوسکتس، ژاوی، اینیستا، پدرو، مسی و سانچس

رئال مادرید: کاسیاس، راموس، آلبیول، آربلوئا، کونترائو، کایخون، خدیرا، اوزیل، آلونسو، رونالدو و بن زما

در نیمه دوم در حالی که رئال نسبت به نیمه اول روان تر کار می کرد در دقیقه ۷۰ خطای آشکار راموس بر روی اینیستا موجب پنالتی شد که مسی آن را به گل تبدیل کرد 

گلهای بازی :

دقیقه ۵۶: گل برای رئال مادرید. کرنر رئالی ها با ضربه سر رونالدو وارد دروازه بارسا شد. 

دقیقه ۵۷:  گل برای بارسلونا. پاس عمقی بازیکنان بارسا پشت مدافعان رئال به پدرو رسید و او در عین ناباوری، بلافاصله دروازه رئال را باز کرد. 

 پنالتی برای بارسا. راموس بر روی اینیستا خطا کرد و داور پنالتی گرفت. 

دقیقه ۷۰: گل برای بارسا. لیونل مسی ضربه پنالتی را وارد دروازه کرد. کاسیاس فریب خورد و برخلاف جهت ضربه مسی پرید.

در دقیقه ۷۸ ژاوی هرناندز روی پاس اینیستا با کاسیاس تک به تک شد و سومین گل شاگردان ویلانووا را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۶ ویکتور والدز که پس از خروج ژاوی از بازی بازوبند کاپیتانی بارسا را بر بازو بست، پس از دریافت پاس رو به عقب قصد دریبل زدن دی ماریای تازه وارد را داشت که موفق نبود و این بازیکن آرژانتینی روی اشتباه فاحش والدز دومین گل رئال مادرید را به ثمر رساند تا بازی رفت سوپرجام اسپانیا با نتیجه ۳ بر ۲ به سود بارسلونا خاتمه یابد.

لیونل مسی با اینکه در بازی امشب کم فروغ بود ولی با ضربه پنالتی، بعد از مدتها موفق شد به رئال مادرید گل بزند. 

این بازی به دلیل موضع گیری«خوزه مورینیو»سرمربی‌رئال مادرید و«تیتو ویلانووا»سرمربی بارسلونا نسبت به هم نیز از حساسیت ویژه ای برخوردار بود.

اختلاف این دو در ماه آگوست‌سال‌گذشته و بعد از آنکه مورینیو انگشتش را در چشم تیتو فرو کرد آغاز شد و این بازی تحت الشعاع اختلاف این دو برگزار شد. بارسلونا فقط یکبار در هشت مسابقه گذشته خود با رئال مادرید شکست خورده و سه بار نیز به تساوی رسیده بود. این تیم در سه دوره گذشته مسابقات سوپر جام اسپانیا در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۰ و ۲۰۰۹ به پیروزی رسیده و در صورت برنده شدن در دو بازی رفت و برگشت مقابل رئال مادرید برای چهارمین بار پیاپی قهرمان سوپرجام اسپانیا خواهد شد.

پیش از این دیدار لیونل مسى ستاره آرژانتینى بارسلونا نیز در ۱۹ بازى گذشته دو تیم در تمامى رقابت ها موفق به زدن ۱۳ گل شده بود. سزار رودریگز تنها بازیکنى بود که با ۱۴ گل آمار بالاترى نسبت به مسى در جریان دیدارهاى دو تیم داشت. رئال مادرید نیز از زمان مربیگرى خوزه مورینیو چهار بار به کمپ نو رفته بود که حاصل آن یک شکست، یک برد و دو تساوى بوده است.

اما مجموع رکوردهاى این مربى پرتغالى در مسابقات رئال مادرید مقابل بارسلونا تا کنون ۲ برد، ۴ تساوى و ۵ شکست است.از بین ۱۰ کارت قرمزى که در مسابقات گذشته ۲ تیم داده شده، ۸ کارت آن متعلق به بازیکنان رئال مادرید بوده است.کریستیانو رونالدو در ۱۶ مسابقه قبلى که مقابل بارسلونا به میدان رفته است از جمله زمانى که در منچستریونایتد بود ۶ گل زده بود.

ترکیب بارسلونا: والدز، پیکه، ماسچرانو، آلوز، آدریانو، بوسکتس، ژاوی(۸۴ فابرگاس)، اینیستا، پدرو(۸۸ آلبا)، مسی و سانچس(۷۲ تیو)

ترکیب رئال مادرید: کاسیاس، راموس، آلبیول، آربلوئا، کونترائو، کایخون(۶۶ دی ماریا)، خدیرا، اوزیل(۸۲ مارسلو)، آلونسو، رونالدو و بن زما(۶۲ هیگواین)

این نخستین دیدار بارسلونا برابر رئال مادرید با مربیگری تیتو ویلانووا بود. دیدار برگشت چهارشنبه شب هفته آینده در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید برگزار می شود تا چهره تیم قهرمان مشخص شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.