بارش‌های رگباری در ۸ استان کشور

جام جم آنلاین: سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش‌های رگباری در بخش‌هایی از کشور خبر داد.

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از سازمان هواشناسی کشور، براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و دامنه‌های مرکزی زاگرس رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز یکشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب پدیده باد و گردوخاک به همراه کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود که در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور نیز شاهد وزش باد و گردوخاک خواهیم بود و در منطقه زابل توفان شن رخ خواهد داد.

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش موقتی باران با رعد و برق و وزش باد در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که شدت آن از روز شنبه کمتر خواهد بود.

طبق این گزارش، طی هفته جاری سرعت باد در مرزهای شرقی کشور افزایش می‌یابد و سبب ایجاد گرد و خاک در جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان می‌شود که در شهر زابل طی این مدت بویژه از اوایل شب تا ظهر روز بعد توفان شن و خاک رخ خواهد داد. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه در استانهای ایلام، خوزستان و جنوب کرمانشاه گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف گاهی وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۵ و ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

دمای خوزستان از مرز ۵۰ درجه می‌گذرد

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روز یکشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۵۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و آذربایجان شرقی و اردبیل نیز با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.