بارش باران در نوار شمالی کشور/ کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در کشور طی امروز و فردا (۷ و ۸ فروردین) گفت: طی این دو روز در برخی نقاط کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۷ فروردین) در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش طی امروز(۷ فروردین)  در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و پاره‌ای از مناطق شمال غرب خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا (۸ فروردین) بارش‌ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی ادامه دارد، اظهارکرد: طی روز دوشنبه (۹ فروردین) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده دور از انتظار نیست همچنین طی این روز در سایر مناطق کشور آسمانی صاف و آرام پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه طی روز سه‌شنبه (۱۰ فروردین) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت، گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ فروردین) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

به گفته وی طی روزهای شنبه و یکشنبه (۷ و ۸ فروردین) در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و مرکز کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به‌دنبال دارد.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی این دو روز خلیج فارس و دریای خزر مواج و طوفانی است، اظهارکرد: طی روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) برای مناطقی از غرب، شمال غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ فروردین) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۹ فروردین) نیز صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.