بارش شدید باران / کاهش ۱۰ درجه ای دما /شمال آخر هفته باز هم بارانی است

به گزارش خبرآنلاین، بر این اساس بارش در روز دوشنبه در استان‌های گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی و در روز سه‌شنبه علاوه بر مناطق فوق در استان‌های مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو در مناطق یاد شده آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود که بدین ترتیب انتظار می‌رود دمای هوا در این مناطق بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یابد. بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از دوشنبه تا چهارشنبه کاهش نسبی دما، رگبار و رعد و برق و وزش باد با شدت بیشتری برای سواحل دریای خزر، شمال غرب، دامنه‌های البرز رخ خواهد داد و دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود. از سوی دیگر شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق در بعدازظهر سه‌شنبه مهیاست.
از این رو در اواخر وقت سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه برای برخی مناطق غربی کشور پدیده باد و گرد و خاک به همراه کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود و در روزهای پایانی هفته در برخی مناطق شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.
بر این اساس در روز دوشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری گاهی وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی وزش باد دربعدازظهر افزایش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۹ و ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.
۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.