بارندگی در استان گلستان ۱۸ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان از کاهش ۲۵ درصدی ذخیره آب خوان های استان نسبت به دوره بلندمدت خبر داد.

بارندگی در استان گلستان ۱۸ درصد کاهش یافت

به گزارش ممتاز نیوز، سید محسن حسینی با اشاره به بارش های نسبی هفته ها و روزهای گذشته، اظهار کرد: هر چند در این یک ماهه نسبتا وضعیت بهتری را تجربه کردیم اما همچنان نسبت به الگوهای موجود در سالهای گذشته با کاهش باران رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه از اول مهر ۱۴۰۱ لغایت ۳۰ دی ۱۴۰۱ در استان گلستان بر مبنای ایستگاه های شرکت آب منطقه ای مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان ۱۴۰ میلیمتر بوده است، افزود: این آمار نسبت به آمار بلند مدت که ۱۷۲ میلی متر است، ۱۸ درصد کاهش را نشان می دهد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان در تشریح مقدار افزایش و کاهش بارش در هر حوضه آبریز، خاطرنشان کرد: در حوضه آبریز گرگانرود شاهد کاهش ۱۸ درصدی و در حوضه آبریز اترک سفلس کاهش ۳۲ درصدی را نسبت به آمار بلند مدت مشاهده می کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه حوضه آبریز قره سو در این مدت با افزایش پنج درصدی نسبت به آمار بلند مدت روبه رو بوده است، ادامه داد: کاهش ۱۵ درصدی در حوضه آبریز نکارود علیا و افزایش ۳۲ درصدی در حوضه آبریز خلیج گرگان آمارهای مقایسه ای دیگر ما نسبت به آمارهای بلندمدت است.

وی متوسط دمای اندازه گیری شده در ایستگاههای شرکت آب منطقه ای را  ۱۲.۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این دما نسبت به آمار بلندمدت که ۱۱.۹ درجه سانتیگراد را نشان می دهد از افزایش ۰.۵ درجه ای حکایت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به اینکه رواناب اندازه گیری شده در ایستگاههای شاخص رودخانه های استان، بین ۱۰۰ درصد کاهش تا ۲۸ درصد افزایش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان میدهد، تصریح کرد: ذخیره آبخوانهای استان حدود ۳۱۸ میلیون متر مکعب است که حدود ۲۵ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می دهد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.