بازارهای جهانی نوسانی شدند

بازارهای جهانی نوسانی شدند | چاپ |
چهارشنبه ۰۱ شهریور ساعت ۱۲:۴۰

بینا- کسری تجاری ژاپن در ماه گذشته میلادی موجب شد معاملات امروز در بازارهای آسیایی با کندی انجام شود و شاخص های برتر این بازار با روند نزولی رو به رو شوند.
به گزارش بینا از بازار سرمایه، کسری تجاری در ژاپن به عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای آسیا، بازارهای این کشور را نگران کرد و موجب شد شاخص های تکنولوژی که صنعت اصلی این کشور محسوب می شوند، با افت ارزش مواجه باشند.
در این میان بیشترین ضرر متوجه شرکت تولید لوازم الکترونیکی و کامپیوتری Dell بود، که در پی پیش بینی ضرر با افت ۱٫۷ درصدی ارزش سهام همراه شد.
در این بین، شاخص مرکب آسیا پاسفیک کاهش ۰٫۶ درصدی داشت و نیکی ژاپن ۰٫۵ درصد منفی شد در حالی اس اند پی استرالیا افت ۰٫۴ درصدی را تجربه کرد و شانگهای چین ۰٫۳ درصد نزولی شد.
این در حالی است که در بازار اروپا، نشست اخیر بانک مرکزی و امید سهامداران به نتیجه مثبت این جلسه و پیدا شدن راه حلی برای بهبود اوضاع بدهی این کشور ها، موجب افزایش قیمت سهام شرکت های معدنی و بانکی و بالتبع افزایش شاخص های اصلی این منطقه شد.
بر اساس این گزارش، شاخص مرکب استاکس رشد ۰٫۴ درصدی داشت، فوتسی لندن ۰٫۵ درصد مثبت شد، داکس آلمان ۰٫۷ درصد افزایش داشت و کک فرانسه روند صعودی ۰٫۹ درصدی را به ثبت رساند.
در این بین، در بازار آمریکا نگرانی های اروپا و نتیجه این نشست تأثیر منفی بر بازار گذاشت و شاخص های این منطقه را با افت نسبی رو به رو کرد.
در این بازار داوجونز با کاهش ۰٫۵ درصدی، نزدک با افت ۰٫۲ درصدی و اس اند پی با ۰٫۳ درصد کاهش معاملات را خاتمه دادند.
در بازارهای کالایی، قیمت طلا با کاهش ۰٫۱ درصدی به هر اونس ۱۶۴۱ دلار رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با رشد ۰٫۶ درصدی به هر بشکه ۹۶ دلار معامله شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.