بازار تبلت ژاپن در چنگ ایسوس و اپل است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت Asustek Computer که محصولات آن با نام Asus شناخته می‌شود به همراه شرکت اپل عنوان بزرگترین تولیدکنندگان تبلت در بازار ژاپن را از آن خود کردند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بخش سیستم‌های عامل گوگل و اپل حاکمیت این بازار را در اختیار دارند و با اندروید و iOS توانسته‌اند در مجموع ۹۴٫۴ درصد بازار رایانه‌های لوحی ژاپن را بین ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۴ در اختیار بگیرند.
 
شرکت توشیبا تبلت Dynabook Tab VT484 خود را در تاریخ ۲۱ نوامبر وارد بازار ژاپن کرد تا بر این اساس این اولین تبلت تولید شده در کشور ژاپن مبتنی بر سیستم‌عالم ویندوز ۸ باشد.
 
با عرضه سیستم‌عامل ویندوز ۸٫۱ در دسامبر ۲۰۲۴، پیش‌بینی شده است که در ماه‌های پیش‌رو تعداد بیشتری رایانه لوحی با این سیستم‌عامل وارد بازار ژاپن شوند.
 
با توجه به اینکه درخواست بازار ژاپن برای خرید تبلت‌های ۸ اینچی ویندوزی افزایش یافته است، مرکز Digitimes Research پیش‌بینی کرده است که در آینده نزدیک سهم ویندوز از بازار ژاپن افزایش میابد. در حال حاضر سیستم‌عامل ویندوز کمتر از ۵ درصد بازار تبلت‌های ژاپن را در اختیار گرفته است.
 
لازم به ذکر است که در کنار بخش یاد شده فروش دوربین‌های دیجیتالی DSLR نیز در بازار ژاپن افزایش یافته است. این در حالی بوده که فروش این محصول در گستره جهانی طی سال قبل کمتر شده است.
با کاهش فروش دوربین‌های دیجیتالی DSLR، دو شرکت ژاپنی Canon و Nikon عرضه جهانی دوربین‌های معمولی خود را به ۸ و ۶٫۲ میلیون دستگاه کاهش داده‌اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.