بازار خودرو جهان تحت سیطره اژدهای زرد

بازار خودرو جهان تحت سیطره اژدهای زرد

رشد اقتصاد چین در سال های اخیر و تاثیر آن در اقتصاد سایر کشورها اعجاب تحلیلگران و اقتصاددانان را برانگیخته است.

به گزارش «عصرخودرو» شناخته شدن چین به عنوان بزرگ ترین بازار خودروی جهان و صدور محصولات خودروسازان مطرح دنیا به این کشور و احداث کارخانه خودروسازی در آن، صاحبان صنایع این کشور را برآن داشته است به دنبال یافتن بازارهای مناسب برای محصولاتشان باشند.

هم اکنون محصولات صنعتی چین به خصوص خودروهای ساخت این کشور در حال تسخیر بازار کشورهای مختلف و حتی کشورهای اروپایی است. به طوری که یکی از محصولات این کشور با برند چینی اقدام به راه اندازی خط تولید در کشور بلغارستان کرده است.

چری یکی از برندهای مشهور چین است که در سال ۲۰۰۷ میلادی تاسیس شد و در طی پنج سال از زمان تاسیسش چنان رشدی را تجربه کرده که ورود به بازار اروپا را تا سال ۲۰۲۴ هدف گذاری کرده است. این شرکت براساس ذائقه و سلیقه مشتریان اروپایی خود مدل جدیدی را با نام کوانتوم طراحی کرده که صرفا با هدف صادرات و عرضه در بازارهای اروپایی تولید خواهد شد.

خواسته جمعی مشتریان در دنیا خرید خودرویی ارزان،‌ باکیفیت، کم مصرف و پاک است که چین هم نسبت به این خواسته ها بی توجه نبوده و برای برخورداری از سهمی در بازار جهانی و به وی‍ژه بازار اروپا ناگزیر از رعایت استانداردهای روز جهان و جلب رضایت مشتریان بین المللی است.

 

یکشنبه ۱۸ تیر   ۱۶:۵۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.