بازار خودرو سکوت و دیگر هیچ!

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بازار خودرو سکوت و دیگر هیچ!

بازار خودرو سکوت و دیگر هیچ!

ممتازنیوز: در شرایطی که تنها یک هفته به پایان ماه رمضان باقی مانده است، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و خبری از خرید و فروش نیست. فعالان بازار می‌گویند با توجه به ایام عزاداری و همچنین شب‌های قدر، این هفته بازار خودرو رکود بیشتری را نسبت به قبل تجربه کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، با این حال به نظر می‌رسد هفته آینده با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید فطر و همچنین آغاز دور جدید مسافرت‌های تابستانی، خرید و فروش خودرو کمی رونق بگیرد. هر چند بازار طی ماه رمضان در رکود بوده؛ اما قیمت‌ها تغییر خاصی نکرده‌اند و همچنان بالا مانده‌اند.
این «گرانی پایدار» از کمبود عرضه خودرو به بازار سرچشمه می‌گیرد و حالا هم که احتمال رونق گرفتن خرید و فروش می‌رود، بیم آن است که قیمت‌ها باز هم افزایش یابند.
در حال حاضر تیراژ خودروها بسیار پایین است و کارشناسان معتقدند با افزایش تقاضای خرید و کمبود عرضه، قیمت‌ها صعود خواهند کرد. این در حالی است که بیشتر خودروها در سه هفته گذشته (از ابتدای ماه رمضان تا به امروز) با تثبیت قیمت روبه‌رو بوده‌اند.
آرامش قیمتی در بازار خودرو
اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع و احوال قیمت‌ها در هفته جاری به چه شکل بوده است. ابتدا از پرایدها که هنوز هم ارزان ترین خودروهای کشور به شمار می‌روند، شروع کنیم.
در حال حاضر مدل ۱۱۱ (هاچ بک) پراید ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد که این موضوع از تثبیت آن حکایت می‌کند.
به نوشته دنیای اقتصاد، پراید مدل ۱۳۱ نیز که ثبات قیمت داشته، هم‌اکنون ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. خبر می‌رسد که مدل ۱۳۲ پراید نیز قیمتی برابر با ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد. این خودرو نیز مانند دیگر مدل‌های پراید، ثبات خود را حفظ کرده است.
از پراید که بگذریم، مگان هم در همان قیمت ۸۸ میلیون تومان خود باقی مانده و تغییری را به خود نمی‌بیند. تندر – ۹۰ نیز در هیچ کدام از مدل‌های پارس خودرویی و ایران خودرویی خود تغییر قیمتی نداشته است. در حال حاضر تندر-۹۰ در مدل ایران خودرویی اش قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و در مدل پارس خودرویی خود نیز یک میلیون تومان گران تر به فروش می‌رسد.
از بازار تندر مدل E1 نیز خبر می‌رسد که این محصول قیمتی برابر با ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن طی هفته جاری رخ نداده است. تثبیت قیمت تندر و مگان در شرایطی است که اخبار ضد و نقیضی در مورد ماندن و رفتن رنو در ایران به گوش می‌رسد و گفته می‌شود تیراژ این دو محصول نیز کاهشی شدید را به خود می‌بیند.
تندر و مگان دو محصول شرکت رنو به حساب می‌آیند که اولی مشترکا در پارس خودرو و ایران خودرو به تولید می‌رسد و دومی تنها میهمان پارس خودرو است.
اما فعالان بازار در ادامه عنوان می‌کنند تیبا نیز با تغییر قیمتی روبه‌رو نبوده و در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. از بازار ماکسیما هم خبر می‌رسد این محصول با تثبیت قیمت روبه‌رو بوده و ۱۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
همچنین نیسان تیانا هم در حال حاضر با قیمتی برابر با ۱۴۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که هیچ تغییری نداشته است.
سوزوکی گرندویتارا نیز هم‌اکنون ۱۳۲ میلیون تومان قیمت دارد و مزدا۳ هم ۱۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود، اما از بازار خبر می‌رسد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز که تثبیت قیمت داشته، ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
در بین دیگر پژویی‌های ایران خودرو تیپ۶ این محصول هم در حال حاضر ۵۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و V9 هم با قیمتی برابر با ۵۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین V8 نیز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است.
V20 نیز به عنوان ساده‌ترین مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که افت و خیز قیمتی نداشته، هم‌اکنون ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قیمتی برابر با ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل دوگانه‌سوز آن نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر است. ۴۰۵ در این هفته تغییر قیمت خاصی نداشته است، درست مثل سمند مدل LX که آن هم روزهای با ثباتی را در بازار خودرو می‌گذراند.
همچنین پژو پارس نیز در حال حاضر ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از ثبات قیمت پارس حکایت دارد. همچنین خبر می‌رسد رانا نیز در همان قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خود باقی مانده و تغییری نکرده است. از بازار مزدا۲ هم خبر می‌رسد که این خودرو همچنان ۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.