بازار داغ رشته‌های فنی در دانشگاه‌های ایرلند

۰۹اردیبهشت،

irla.jpg

بررسی‌های اخیر از سوی اداره آموزش عالی ایرلند نشان می‌دهد که طی پنج سال اخیر، تقاضای ثبت‌نام در رشته‌های فنی در آموزش عالی این کشور ۵۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این افزایش تقاضا بوییه در رشته‌های علوم و مهندسی به عنوان اولین رشته مورد علاقه دانشجویان ملاحظه می‌شود.

جزئیات بیشتر حاصل از مطالعات انجام گرفته از سوی اداره آموزش عالی ایرلند HEA نشان می‌دهد، تقاضای پذیرش در رشته‌های فنی و مهندسی بیش از ۲۰ درصد اولویت‌های اول دانشجویان را در سال تحصیلی جاری (۲۰۱۲-۲۰۲۲) تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، تقاضای پذیرش در رشته‌های مهندسی و علوم به عنوان اولین انتخاب دانشجویان به ترتیب با داشتن ۴٫۶ و ۷٫۶ درصد درخواست‌ها، نسبت به سال تحصیلی ۲۰۱۲ میلادی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته‌ است.

«جان هنس»، رییس اداره آموزش عالی ایرلند با ابراز خرسندی از این روند تاکید کرد: رشته‌های علوم و فن آوری در دانشگاه‌های ایرلند در دسترس دانشجویان متقاضی می باشند و فرصت‌های مهم بسیاری را پیش روی کشور خواهند گذاشت و ما قصد داریم به افزایش شمار فارغ التحصیلان با حفظ کیفیت آموزشی در سطح استانداردهای جهانی ادامه دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.