بازار طلاسازها از سکه افتاد

۳۰م دیماه ،

بینا- رییس انجمن صنفی کارگران طلا و جواهر استان تهران گفت:‌ به سبب مشکلات متعدد در این زمینه در سال جاری با ریزش بسیاری از کارگران طلاسازی‌ها روبه‌رو بوده‌ایم و بازار ترکیه هم از دست رفت.
به گزارش بینا، احمد حبیبی به تسنیم اظهار کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده ،درحال حاضر ۷۰ واحد صنفی فعال است که در آن به طور میانگین ۱۰ الی ۱۲ نفر مشغول فعالیت می باشند.
وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به شرایط موجود در هر کارگاه ۲تا ۳ نفر مشغول به فعالیت می باشند و تعدیل کارگران بسیار بسیار بوده است، روند صعودیقیمت طلا سبب رکود و کسادی بسیاری از واحد‌های صنفی طلا و جواهر شده است.
حبیبی تک عیاری بودن طلادر کشور را یکی از عمده‌ترین مشکلات عرصه طلا خواند و بیان کرد: در راستای افزایش صعودی قیمت طلا قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده است، حتی اگر در وضعیت کنونی قدرت خرید مردم ۵ برابر هم شده باشد، با توجه به افزایش قیمت طلا حجمی که مشتری قدرت خریداری را دارد بسیار پایین است و ساخت آن از عهده یک کارگر هم بر می آید و ضرورتی برای حضور چندین کارگر در کارگاه وجود ندارد.
رییس انجمن صنفی کارگران تولیدکننده طلا و جواهر استان تهران با اشاره به درخواست یاری از مسئولان برای حل مشکلات صنف طلاساز افزود: با وجود اینکه ترکیه تا ۲۰ سال قبل مصرف کننده طلای ایران بود در حاضر موفق به کسب برند اول و دوم جهانی در طلا است و توانسته بازار ایران را قبضه کند.
وی با اشاره به ریزش شدید کارگران سازنده طلا در چند سال قبل اظهار کرد: اگر در طول چند سال اخیر کارگران بسیاری از این حرفه ارتزاق می‌کردند اکنون با ریزش شدید کارگران این صنف روبه‌رو هستیم به نحوی که در حالت خوشبینانه دو تا سه کارگر در هر واحد صنفی مشغول به کار است که به‌طور متوسط ۱۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.