بازار فیلم‌های اسلامی در اجلاس خواهیم داشت

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

سینماپرس- گروه تلویزیون/ ششمین مجمع عمومی اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با شرکت ۱۰۱ شبکه و ۷۲۰ اثر از دوم تا چهارم مهر ماه امسال با شعار «رسانه‌های مقاومت، بیداری اسلامی تا پیروزی» در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، حجت الاسلام علی کریمیان، دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در دومین نشست خبری ششمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در تشریح برنامه های این جشنواره اعلام کرد: ششمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی که از دوم مهر ماه سال جاری به مدت ۳ روز در تهران برگزار خواهد شد و همزمان با این اقدام سه برنامه دیگر از جمله برگزاری چهارمین دوره بازار فیلم اسلامی، برگزاری جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون‌های اسلامی (جشنواره بین‌المللی اتحاد)، سومین نمایشگاه تجهیزات و فناوری های رسانه ای اتفاق خواهد افتاد.

کریمیان با اعلام شعار امسال این اتحادیه تصریح کرد: با توجه به اینکه موج بیداری اسلامی در خیلی از کشورهای منطقه به راه افتاده است و این حرکت عظیم نیاز به پشتیبانی و حمایت رسانه ای مداوم دارد لذا شعار امسال اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی «رسانه های مقاومت، بیداری اسلامی تا پیروزی» است.

وی با اعلام موضوعات اساسی قابل طرح در این اجلاس افزود: بررسی آسیب شناسی جنبش بیداری اسلامی در منطقه و ارائه راهکارهای اساسی برای آن، جهان آینده، آرایش و موازنه قدرت های بین المللی در آینده جهان از وضوعات مورد بررسی در این اجلاس است.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با اشاره به رسالت رسانه ها در برخورد هوشمندانه و لزوم آینده نگری و آینده پژوهی در این راه ادامه داد: علاوه بر دو موضوع اصلی اجلاس موضوعات فرعی دیگری از جمله بحران اقتصادی در غرب، حرکت ها و جنبش های مردمی به راه افتاده در کشورهای اروپایی و امریکا، جنبش عدم تعهد و توانمندی های آن نیزاز موضوعات اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی است.

وی با اشاره به هدف برگزاری بازار فیلم اسلامی تصریح کرد: چهارمین دوره برگزاری بازار فیلم اسلامی مرکزی برای عرضه و توزیع تولیدات پاک در جهان است که پیشرفت های خوبی داشته و در سال جاری نیز بیش از ۱۰۰ شرکت کننده در این بازار حضور خواهند داشت.

کریمیان در ادامه تصریح کرد:با اجرای این اجلاس یک قدرت رسانه ای در حال شکل گیری است، امروز با ایجاد شبکه های اسلامی و گسترش شبکه های جبهه های مقاومت این تک صدایی به پایان رسیده و برخلاف رسانه های استکباری، رسانه های اسلامی درصدد هستند به اطلاع رسانی شفاف و پیام رسانی واقعیت ها بپردازند.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با اعلام اینکه در اجلاس امسال بیش از ۲۸۰ مهمان خارجی از ۳۵ کشور جهان داریم، افزود: اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی بیش از ۲۱۰ عضو از ۳۵ کشور جهان دارد و قرار است در افتتاحیه سال جاری این اتحادیه از تعدادی از شخصیت های برجسته نیز دعوت به عمل آید. که در مجموعه مهمانان خارجی ما حدود ۳۰۰ نفر خواهد شد.

وی با اشاره به مهمانان ویژه اختتامیه جشنواره اتحاد اظهار کرد: در نظر داریم برای اختتامیه این برنامه از رئیس سازمان صدا و سیما و همچنین شخصیت ها و در صورت امکان از سران قوا دعوت به عمل آوریم.

کریمیان ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: توهین به مقدسات و مذاهب محکوم است و این کار یک حرکت غیر انسانی و غیرالهی .صهیونیزم جهانی پشت سر این قضیه قرار دارد و هدفشان هم ایجاد تفرقه بین ادیان و گسترش اسلام ستیزی است.

ابراهیم علی برزی،دبیر جشنواره اتحاد نیز ضمن اعلام موضوع دوره چهارم جشنواره با عنوان بیداری اسلامی و موضوع آزاد، در این نشست اعلام کرد: حدود ۷۲۰ اثر از ۱۰۱ شبکه رادیویی و تلویزیونی در چهارمین دوره جشنواره رادیو و تلویزیون های اسلامی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره اتحاد سه کمیته فعالیت می کنند، افزود: کمیته آثار رادیویی، کمیته آثار تلویزیونی و کمیته پایگاه های اینترنتی آثار رسیده را در جلسات هیئت های انتخاب بررسی و سپس تعدادی از برنامه های برتر را به مرحله داوری می فرستند و هیئت های داوری نیز از میان آنها بهترین اثر در هر بخش را معرفی می کنند.

دبیر جشنواره رادیو تلویزیون های اسلامی با اشاره به ساختار برنامه های داوری شده اظهار کرد: در آثار رادیویی ۷ ساختار و در آثار تلویزیونی ۹ ساختار از ساختارهای معمول برنامه های رادیویی و تلویزیونی مورد داوری قرار می گیرد و هر شبکه تنها می تواند یک اثر را به جشنواره ارسال کند.

علی برزی در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس درخصوص اینکه نحوه انتخاب داوران به چه صورت است و چرا هر ساله تعدادی از داوران به صورت ثابت در جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی وجود دارند، توضیح داد: تلاش ما بر این است که برای انتخاب آثار رسیده از داوران کشورهای مختلف استفاده کنیم ولی به این صورت نیست که بخواهیم هر ساله از تعداد نفرات ثابتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مزایای حضور داوران سالهای گذشته اظهار داشت: یکی از دلایل اینکه برخی افراد در این چند دوره داور بوده اند این است که آنها می توانند کیفیت و کمیت برنامه ها را هرسال نسبت به سال گذشته بسنجند و این در بهبود کیفی برنامه اثری فعال دارد.
محمدعلی انوشه، مدیر بازار فیلم اسلامی بازار فیلم چهارم نسبت به بازار فیلم اول ۸۵ درصد و نسبت به بازار فیلم سوم ۲۰ درصد از نظر کیفی و کمی افزایش داشته است.

انوشه ادامه داد: حدود ۱۱۰ موسسه به بازار امسال آمدند. همچنین نزدیک به ۱۵۰ شبکه تلویزیونی مصرف‌کننده برنامه‌های اسلامی و پاک هستند و در این بازار شرکت می‌کنند.

۲۸۰ نفر از مهمان‌ها هم نسبت به خرید و فروش محصولات فعال خواهند بود. به علاوه برخی شرکت‌کننده‌های بازار فیلم هم کشورهایی هستند که تولید پاک دارند اما عضو اتحادیه نیستند. کشورهایی مثل سوریه‌، انگلستان‌، کویت‌، بحرین،‌ مصر، ‌یمن عربستان‌،عراق‌ و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که در بازار فیلم اسلامی شرکت می کنند.

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۸۸۰


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.