بازار مسکن قربانی دخالت های دولت

۱۰اردیبهشت،

به گزارش نوساز، محمد فیروزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دردولت متاسفانه اراده‌ای در جهت ساماندهی نرخ اجاره بهای مسکن وجود ندارد، گفت: اگر دولت یک اراده قوی، برنامه ریزی جامع و قانونی مناسب در بخش مسکن و بویژه اجاره بها نداشته باشد، ورود یافتن آن در این بخش نه‌تنها سبب کاهش قیمت‌ها نخواهد شد، بلکه در آینده باید شاهد شیب دوباره نرخ اجاره بها باشیم.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح مسکن مهر پروژه‌ای مثبت و سازنده از طرف دولت بود اما دارای اشکالاتی اساسی است، افزود: طرح مسکن مهر در بسیاری از شهرها مردم را صاحب‌خانه کرد، اما در کلان شهرهایی همانند تهران، به سبب یکسان نبودن میزان عرضه و تقاضا، تاثیری بربازار مسکن و قیمت آن نداشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت با ورود خود به بازار مسکن و اجاره بها سبب افزایش قیمت‌ها شده، تصریح کرد: دولت با دخالت‌ در بازار مسکن و بویژه اجاره بها، به افزایش قیمت‌ها دامن زده و همچنین تا به حال نتوانسته امنیت اقتصادی لازم را در این بخش برای مردم فراهم کند.

فیروزی اظهار کرد: تا وقتی میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن با یکدیگر سنخیت نداشته باشد معضلات و مشکلات بخش مسکن ادامه دار بوده که در این صورت کنترل نرخ اجاره بها نیز کاری بسیار سخت و مشکل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت آینده باید بازار مسکن را به ثبات و آرامش نسبی بازگرداند، خاطر نشان کرد: دولت آینده باید به جای دخالت‌های بی مورد در بازار مسکن به نظارت در این بخش پرداخته و با ایجاد ساز و کارهای تازه بتواند وضعیت مطلوب و مناسبی را در بخش مسکن و اجاره بها ایجاد کند.

در این مورد، معاون وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه اجاره بهای مسکن در سال قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت، افزود: امسال هم وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان حمایت و سازمان تعزیرات وارد بازار اجاره می‌شود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.