بازار میوه و تره بار زیر نظارت بازرسان “سازمان حمایت”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر ۲۷۵ هزار و ۳۶ انبار و سردخانه میوه و تره بار سراسر کشور نظار دارند و در نیمه اول سال جاری ۵ هزار نیروی بازرس این کار را بر عهده داشتند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان با اعلام این خبر افزود: این بازرسی ها شامل یک هزار و ۷۰۹ مورد نظارت بر مباشران توزیع عمده، ۱۹ هزار و ۴۱ مورد در بخش عاملان صنفی توزیع خرده فروش سطح شهر، ۲۳ هزار و ۱۳۸ مورد از سایر بارفروشان میدان مرکزی و ۱۶۶ هزار و ۱۲۹ مورد بازرسی از سایر واحدهای توزیعی سراسر کشور بوده است.

مجتبی قاسمی اضافه کرد: همچنین تشکیل ۲۸پرونده تخلف در بخش مباشران توزیع عمده به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۲۹۶ هزار ریال، ۴ هزار و ۳۶۲ پرونده در زمینه بارفروشان میدان مرکزی  به ارزش ۹ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۲۹۱ ریال از دیگر اقدامات سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در این مدت است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۵۶۱ مورد پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون و ۷۲۱ هزار ریال و ۱۴هزار و ۶۹۹ مورد پرونده دیگر به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۴۰۱ ریال به دیگر واحدهای توزیعی اختصاص داشته است.

قاسمی افزود: این اقدامات نظارتی با هدف کنترل قیمت میوه و تره بار مورد نیاز عموم مردم اجرا شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۳ هزار و ۴۳۰ مورد از غرفه های عاملان توزیع در سطح میادین میوه و تره بار شهرداری ها بازرسی شده و یک هزار و ۷۲۵ مورد پرونده تخلف به ارزش کل یک میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۱۳ ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

قاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا آخر شهریور ۱۶ هزار و ۳۲۶ مورد شکایت های مردمی در سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور رسیدگی شده است ، اضافه کرد: از این مجموع ۲۱ هزار و ۱۸ فقره پرونده تخلف به تشکیل پرونده به ارزش ۲۹ میلیارد و ۸۱۴ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۴۰ ریال منجر شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.