بازار پر رونق و بیمه های بی رونق

بینا- در معاملات امروز ۲۵ مهرماه، سهام هشت شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش سایت تحلیلی– خبری آیین، با بسته شدن نماد بیمه ملت در پایان معاملات دیروز، یکی از مهمترین شرکتهای گروه بیمه از نظر بازاری از دور خارج شد و امروز بیمه آرمان با حجم معاملات قابل ملاحظه و نزدیک به یک میلیون سهم جای خالی “ملت” را پر کرد. سایر نمادها هم کاملا بی رونق و کم تحرک بودند و در عین حالی که بازار سرمایه امروز روز بسیار پر جنب و جوشی را پشت سر گذاشت  اما، صنعت بیمه روز کم فروغی داشت. امروز بیمه های آسیا، ما و نوین هم روی تابلو ظاهر نشدند و شاخص صنعت بیمه در بورس نیز با افزایش ۰٫۱۵ درصدی به رقم ۱۵۸۴ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه آرمان نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و با حجم معاملات ۹۲۶,۰۰۰ سهم به ارزش ۱,۷۱۳ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم۱,۸۵۰ ریال بود.
بیمه دی نسبت به روز قبل با کاهش ۰٫۸۲ درصدی مواجه بود. در این نماد ۳۲۱,۴۹۱ سهم به ارزش ۸۹۹  میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۲٫۷۹۶ ریال بسته شد.
بیمه البرز با افزایش ۰٫۳۲ درصدی و حجم ۵۹,۵۱۷  سهم به ارزش ۲۲۷ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۳,۷۳۲ ریال، بیمه دانا نیز نسبت به روز گذشته با ۱٫۱۹درصد افزایش و حجم ۳۵,۴۷۰ سهم به ارزش ۱۸۷ میلیون ریال و قیمت پایانی ۵,۱۷۷ ریال به کار خود پایان دادند.
در بیمه سامان ۱۰۰,۰۰۰ سهم به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال داد و ستد داشت که این نماد  بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماند و با قیمت پایانی ۱,۷۰۰ ریال بسته شد.
بیمه پاسارگاد با حجم معاملات ۴۱,۸۱۲ سهم به ارزش ۸۲ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با ۰،۲۱ درصد افزایش ۱,۹۵۰ ریال بود. بیمه پارسیان هم در مقایسه با روز قبل تغییری نداشت و با مبادله ۳۵,۰۵۷ سهم به ارزش ۷۸ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۲۲۶ ریال بسته شد.  بیمه میهن نیز حجم معاملاتی برابر ۶۵۰،۲۷ سهم به ارزش ۳۲ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن ۱,۱۷۱ ریال بود.
ظاهرا محدوده ۲۹۲۰۰ واحد برای شاخص به یکی از جدی ترین سطوح مقاومتی تبدیل شده و به محض ورود به این محدوده فشار عرضه ها در بازار زیاد می شود. همچنین شاخص کل امروز، با رشد ۰٫۹۲ درصدی به رقم ۲۹۲۴۸ رسید. بازار امروز عملا به دونیمه تقسیم شد بطوریکه در یک نیمه فشار تقاضا عموم نمادهای بزرگ و مهم را به سقف قیمتی چشباند و در نیمه دوم که نزدیک اواخر بازار بود طرف عرضه توانست با در هم شکستن صفوف خرید تا نزدیکی های صفر تابلو هم برای آن نمادها پیشروی کند. در مجموع بازار امروز روز خوبی از نظر رشد قیمیت و حجم معاملاتی داشت. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به ملی مس با ۷۴ واحد و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به مپنا با ۳۸  واحد تأثیر بود. همچنین در معاملات امروز تعداد ۳۲,۱۶۹ میلیون سهم به  ارزش ۱,۱۶۳,۷۲۲٫۲۸ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.