بازبینی سند بیوتکنولوژی در حوزه نفت/ ازدیاد برداشت نفت با باکتری

عباس صاحبقدم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سند بیوتکنولوژی در حوزه نفت افزود: در حال حاضر سند بیوتکنولوزی در حوزه نفت در کشور موجود است ولی در این سند همه اجزا و الزامات مورد نیاز دیده نشده است.

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به برگزاری جلسه ای با مسئولان شرکت نفت، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا با همکاری پژوهشگاه مهندسی ژنتیک، پژوهشگاه صنعت نفت و ستاد توسعه زیست فناوری سند موجود در زمینه بیوتکنولوژی در حوزه نفت مورد بازبینی قرار گیرد و موارد مورد نیاز در آن اعمال شود.
 

وی به اهداف تکمیل این سند اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از این سند قطبهای علمی، دانشگاه ها و مراکز فناوری که ماموریت تبدیل علم به فناوری را دارند می توانند بر اساس این سند مسیر حرکت خود را تعیین کنند.
 

لطفی به بیان کاربردهای علم بیوتکنولوژی در حوزه نفت پرداخت و خاطر نشان کرد: بیوتکنولوژی در حوزه هایی چون ازدیاد برداشت نفت از میدانهای نفتی با استفاده از باکتریها، تولید بایو سورفکتانتها، زیست پالایی با استفاده از باکتریها، استفاده از باکتریها برای تصفیه پسابهای صنعتی پتروشیمی و استفاده از باکتریها و میکروارگانیزمها برای پاکسازی محیطها اعم از پاک سازی دریا از لکه های نفتی کاربرددارد.
 

رئیس پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری با بیان اینکه این سند ظرف مدت یک ماه تکمیل خواهد شد، اضافه کرد: با تکمیل این سند برای تصویب نهایی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.