بازتاب جهانی رونمایی از۶ دستاورد دفاعی ایران

بازتاب جهانی رونمایی از۶ دستاورد دفاعی ایران

جام جم آنلاین: خبر رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی جمهوری اسلامی ایران امروز به طور گسترده در رسانه های جهان بازتاب داشت.ارتقای نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰، موتور دریایی بنیان ۴، آزمایشگاه پرنده آرمیتا (سکوی آزمون های پروازی)، خودرو تاکتیکی ارس، خمپاره انداز وفا و سامانه جهت یاب و شنود شاهد، شش دستاورد جدید وزارت دفاع بود که امروز به معرض دید جهانیان گذاشته شد.بخش عربی خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ایران ازشش دستاورد جدید تسلیحاتی رونمایی کرد که یک موشک کوتاه برد قابل حمل با دقت و توان بسیار بالا یکی از آنها است.

اشاره خبرگزاری رویترز به نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ با برد ۳۰۰ کیلومتر است که اخیرا مراحل آزمایشی را با موفقیت کامل گذرانده است.

در ادامه این گزارش آمده است : این در حالی است که اسرائیل اعلام کرده در صورتی که تهران نگرانی در قبال برنامه هسته ای اش را از بین نبرد به  حمله به تاسیسات هسته ای ایران فکر می کند. از طرفی ایران تاکید کرده در این صورت پایگاههای آمریکایی و اسرائیلی در منطقه را هدف قرار می دهد.

رویترز همچنین به نامگذاری یکی از دستاوردهای موشکی جمهوری اسلامی ایران به نام “آرمیتا” دختر شهید “داریوش رضایی نژاد” از دانشمندان هسته ای ایران اشاره کرده است.

روزنامه الشروق مصر، ایلاف عربستان سعودی و شبکه الجزیره نیز امروز گوشه هایی از رونمایی از دستاوردهای جدید موشکی ایران را پوشش دادند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.