بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی

بخش مهمی از اخبار مطبوعات جهان از روز گذشته تاکنون، به بازتاب اظهارات رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه ای در جریان سفر به استان خراسان شمالی اختصاص دارد.
مقام معظم رهبری در جمع مردم بجنورد حاضر شدند و مورد استقبال گرم مردم این شهر قرار گرفتند. آنچه از میان سخنان ایشان مهمتر جلوه می‌کند‌‌، همان مسائلی است که امروز روزنامه‌ها به عنوان تیتر نخست خود برگزیده‌اند.رهبر انقلاب اسلامی در خصوص تحریم‌ها خاطرنشان کردند: مسأله تحریم‌ها، مسأله جدیدی نیست و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بوده، ولی دشمنان تلاش دارند تا موضوع تحریم‌ها را بزرگ نمایی کنند و متأسفانه برخی هم در داخل با آن‌ها هم‌زبان می‌شوند.

ایشان همچنین تأکید کرده‌اند: یکی از خطاهایی که در اواسط دهه هفتاد انجام شد، ادامه سیاست کنترل جمعیت بود که این اشتباه باید جبران شود. ایشان همچنین اضافه کرده‌اند که جمهوری اسلامی بار دیگر دشمنان را در حسرت شکست دادن ملت ایران خواهد گذاشت. ایشان وظیفه مسئولان را نیز حفظ اتحاد و همدلی، برنامه ریزی، رعایت حدود قانونی، مسئولیت‌شناسی و تقصیر‌ها را به گردن هم نینداختن دانستند و تأکید کردند: در قانون اساسی نقش مجلس، دولت، رئیس جمهور و قوه قضائیه مشخص شده است؛ بنابراین، همه مسئولان باید به وظایف قانونی خود رفتار کنند و با یکدیگر همدل، همراه و همزبان باشند.

این موضوعات مهمی است که رهبر انقلاب در سخنان خود به شکل ویژه به آن‌ها اشاره کرده‌اند و تیتر بیشتر روزنامه‌های امروز نیز برگرفته از همین موضوعات است.

سایت شبکه خبری «صدای آمریکا» اظهارات مقام معظم رهبری در انتقاد از سیاست‌های تحریمی، اتحادیه اروپا را در مرکز توجه قرار داده است. این سایت اشاره می‌کند که آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی روز چهارشنبه خود در بجنورد، دولت‌های اروپایی را به سبب فدا کردن خودشان به خاطر آمریکا، نادان خطاب کرده است.صدای آمریکا همچنین می‌نویسد به باور رهبری ایران، تحریم‌ها غیرمنطقی و وحشیانه و ادعای غرب درباره ارتباط تحریم‌ها با برنامه هسته‌ای، دروغ است. این سایت در گزارش مفصل خود به دیگر بخش‌های سخنان مقام معظم رهبری، از جمله نظر ایشان درباره اغتشاشات اخیر در بازار نیز اشاره کرده است.روزنامه‌های «واشنگتن پست» و «ایندیپندنت» از جمله دیگر مطبوعات مهمی هستند که امروز اقدام به انتشار سخنان مقام معظم رهبری کرده‌اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.