بازتاب عقب نشینی رژیم صهیونیستی از ماجراجویی نظامی علیه ایران

این مطلب در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

در پی انتشار یافتن خبر عقب نشینی اول وزیر رژیم اسرائیل از ماجراجویی نظامی علیه ایران به خاطر وحشت از پیامدهای خطرناک آن و تردید در توانایی ارتش این رژیم ، خبر مذکور بازتاب وسیعی در رسانه های غربی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته خبری مبنی بر پخش برنامه ای مستند از شبکه ۲ رژیم صهیونیستی انتشار یافت که حکایت از آماده باش ارتش این رژیم برای حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران به دستور ” نتانیاهو” اول وزیر این رژیم داشت که در پی تردید مقامات نظامی و اطلاعتی این رژیم در خصوص توانایی ارتش برای انجام چنین ماموریتی اول وزیر و وزیر جنگ این رژیم از تصمیم خود منصرف شدند.

انتشار این خبر بازتاب وسیعی در رسانه های غربی داشته است:

روزنامه آمریکایی ” واشنگتن پست ” به خبر روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در خصوص آماده باش ارتش این رژیم در سال ۲۰۱۰ برای حمله به ایران پرداخت و نوشت : اول وزیر و وزیر جنگ اسرائیل دستور آماده باش برای حمله نظامی به ایران را به ارتش داده بودند که بعدا به سبب تردید آنها در توانایی ارتش اسرائیل برای حمله به ایران از این تصمیم منصرف شدند.

شبکه خبری ” فاکس نیوز” آمریکا هم با پرداختن به همین خبر اعلام نمود اول وزیر و وزیر جنگ رژیم اسرائیل که دستور آماده باش برای حمله به ایران را به ارتش داده بودند با مخالفت روسای سرویسهای امنیتی از موضع خود عقب نشینی نمودند.

خبرگزاری انگلیسی ” رویترز” نیز با پرداختن به موضوع مذکور نوشت : برنامه مستند شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می دهد که اول وزیر و وزیر جنگ اسرائیل دستور آماده باش حمله به ایران را در سال ۲۰۱۰ به ارتش داده بودند که با مخالفت ژنرال “اشکنازی” رئیس ستاد مشترک ارتش وقت و” میر داگان” رئیس ” موساد”  سرویس اطلاعاتی اسرائیل روبرو  و مجبور به عقب نشینی شدند. 

” گاردین ” چاپ انگلیس نیز با اشاره به این موضوع نوشت : این برنامه  مستند تلویزیونی نشان می دهد که در پی مخالفت شدید مسئولان ارشد نظامی و امنیتی اسرائیل ” نتانیاهو” اول وزیر اسرائیل عقب نشینی نموده و از تصمیم خود منصرف شد. 


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.