بازتاب پیروزی تیم ملی فوتبال ایران درسایت AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از برتری تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی در سایت خود نوشت: کاپیتان جواد نکونام در ۱۴ دقیقه مانده به پایان مسابقه تک گل این بازی را برای تیم ۱۰ نفره ایران به ثمر رساند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از برتری تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ در سایت خود نوشت: کاپیتان جواد نکونام در ۱۴ دقیقه مانده به پایان مسابقه تک گل این بازی را برای تیم ۱۰ نفره ایران به ثمر رساند.

تیم ایران پس از اخراج مسعود شجاعی در دقیقه ۵۶ ده نفره شده بود اما نکونام پس از اینکه کره ای ها نتوانستند از روی یک ضربه آزاد سه امتیاز حساس این مسابقه را بگیرند، گل پیروزی ایران را به ثمر رساند. این اولین برد و گل تیم تحت رهبری کارلوس کی روش پس از پیروزی خارج از خانه یک بر صفر برابر ازبکستان در اولین مسابقه گروه A بود و شکست ناامید کننده یک بر صفر ماه گذشته آنها مقابل لبنان را جبران کرد.

اما برای کره هم این اولین شکست آنها در یک مسابقه رسمی از زمان مربیگری چوی کانگ هی بود. با وجود این کره همچنان به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه است.
رضا قوچان نژاد هم که قرار است در ژانویه به تیم استاندارد لی یژ برود و اولین حضورش در تیم ملی ایران را تجربه کرد، فاصله ای با زدن گل نداشت اما توپ او را دروازه بان تیم حریف به خوبی مهار کرد.

روند مسابقه در دقیقه ۵۶ با اخراج شجاعی تغییر کرد ولی همین اتفاق موجب شد تا تیم ۱۰ نفره میزبان برای به دست گرفتن کنترل بازی تلاش کند.

تیم ایران در دقایق پایانی مسابقه و در بین تشویق های بی امان جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی، قهرمانانه دفاع کرد و بهترین شانس تیم کره برای کسب تساوی که پنج دقیقه مانده به پایان مسابقه به دست آمد، از بالای دروازه به بیرون رفت./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.