بازتاب “یوتیوب” ایرانی در رسانه های خارجی

۲۰م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه های خارجی موضوع راه اندازی وب پایگاه اینترنتی ” مهر ” توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را که نسخه ایرانی پایگاه اینترنتی ” یوتیوب” است را مورد توجه قرار داده اند.

به گزارش عصر ایران در بیشتر گزارش های رسانه های غربی از این اقدام به عنوان محدود و سانسور کردن ارتباطات در فضای وب نام برده شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می نویسد: “سایت هایی همچون فیسبوک ، توییتر و یوتیوب در داخل ایران فیلتر می باشند و دولت ایران این وبسایت ها را در راستای جنگ نرم کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی می داند.”

آسوشیتد پرس می افزاید: ” ایران می گوید می خواهد شبکه ملی اینترنت خود را مستقل از شبکه جهانی ایجاد کند اما کارشناسان امکان قطع کامل ارتباطات با شبکه جهانی اینترنت را نا ممکن می دانند.”

خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار یافتن خبر راه اندازی پایگاه اینترنتی ” مهر ” می نویسد : ” ایران از میانه های سال ۲۰۰۹ و پس از ناآرامی های متعاقب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ یوتیوب را فیلتر کرد. ایالات متحده آمریکا ایران را به سانسور و محدود کردن ارتباط شهروندانش با شبکه جهانی اینترنت متهم می کند.”

این خبرگزاری می افزاید :”راه اندازی وب پایگاه اینترنتی مهر می تواند اولین گام در راه ایجاد یک شبکه ملی اینترنت مستقل از شبکه جهانی آن باشد. بسیاری از کاربران اینترنت در ایران برای دور زدن فیلترینگ داخلی از نرم افزارهای VPN استفاده می کنند.”

گلوبال پست نیز با انتشار یافتن خبر راه اندازی وب پایگاه اینترنتی مهر می نویسد : ” تلاش برای بومی سازی وب پایگاه اینترنتی های ارتباط اینترنتی در راستای سیاست محدود سازی ارتباطات اینترنتی شهروندان از سوی دولت ایران است.”


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.