بازخوانی / دکتر داوری ۲ هفته قبل چه پیش بینی کرد؟

شبکه ایران / بر اساس نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور، دکتر حسن روحانی با کسب بیش از ۵۰ درصد آراء پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است. شبکه ایران، ۲  هفته قبل سخنرانی دکتر عبدالرضا داوری در جمع حامیان مهندس مشایی را منتشر کرد. آقای داوری در این سخنرانی ضمن پیش بینی شکست سعید جلیلی، کمترین هزینه حذف مهندس مشایی از انتخابات را بازگشت جریان حامی هاشمی رفسنجانی به قوه مجریه اعلام کرد. داوری در سخنان خود پیش بینی کرده بود که حسن روحانی به احتمال زیاد در همان دور اول پیروز خواهد شد. متن سخنان دو هفته قبل دکتر داوری در ادامه آمده است:

دکتر عبدالرضا داوری، مدیر مسئول روزنامه شهروند و مسئول کمیته رسانه دفتر هماهنگی ستادهای مردمی مهندس مشایی، روز پنج شنبه در جمع گروهی از فعالان رسانه ای و وبلاگ نویسان حامی دولت ، ضمن تحلیل آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد گفت: حذف مهندس مشایی از گردونه رقابت انتخابات ریاست جمهوری، فرصت بی بدیلی در اختیار جریان هاشمی قرار داد تا پروژه «هاشمی ۲» را با محوریت حسن روحانی کلید بزنند.

به گزارش خورشید، وی افزود: در پروژه «هاشمی ۲» از حسن روحانی خواسته شده میان سختی معیشت مردم و سیاست خارجی ارتباط برقرار کرده و انتخابات ریاست جمهوری را به رفراندوم تغییر سیاست خارجی تبدیل کند تا بر موج برآمده از معادله «تحریم-تورم» سوار شده و کار انتخابات را در همان مرحله اول به پایان برد.

مدیر مسئول روزنامه شهروند در ادامه اظهار داشت: پروژه «هاشمی ۲» طی چند روز آینده با حمایت هاشمی و خاتمی از حسن روحانی و انصراف محمدرضا عارف به نفع او در ازای واگذاری منصب معاون اولی دولت بعدی ، وارد فاز جدیدی خواهد شد.
وی افزود:البته اعلام رسمی الگوی «روحانی رییس جمهور-عارف معاون اول» و انصراف محمدرضا عارف به نفع حسن روحانی تا زمان بهره گیری عارف از حداکثر ظرفیتهای تبلیغاتی صدا و سیما به منظور هم افزایی با روحانی به تعویق می افتد تا عارف بتواند سبد رای خود را به روحانی انتقال دهد.

عبدالرضا داوری گفت:در همین فاصله حسن روحانی مواضع رادیکالتری اتخاذ می کند تا بتواند با تصویرسازی از خود به عنوان نماد جانشینی «هاشمی-خاتمی» ، سبد رای هاشمی و خاتمی را به سبد رای خود انتقال دهد.

وی اظهار داشت:با توجه به حذف هاشمی و مشایی و پیش بینی مشارکت انتخاباتی ۶۰ درصدی، حسن روحانی با یک رای متوسط ۱۴ تا ۱۵ میلیونی که با حمایت تمام قد هاشمی و خاتمی از وی، برایش دور از دسترس نیست به راحتی و بدون مشکل،  انتخابات را خواهد برد.

مدیر مسئول روزنامه شهروند افزود: متاسفانه هیچ یک از کاندیداهای مقبول شورای نگهبان ، توانایی مقابله با موج پروژه «هاشمی ۲» که طی روزهای آتی بلند می شود را ندارند.

عبدالرضا داوری گفت:کمپین انتخاباتی سعید جلیلی با تحلیلی غلط و بدون توجه به گذشت زمانی ۸ ساله و فارغ از تحولات عمیقی که طی دو دوره ریاست جمهوری اخیر در محیط داخلی و خارجی کشورمان روی داده است ، تلاش دارد تا با تصویر سازی «احمدی نژاد ۸۴» از سعید جلیلی به رقابتهای انتخاباتی وارد شود و همین بی توجهی به محیط واقعی رقابت ، پاشنه آشیل این جریان خواهد بود.

وی افزود: «احمدی نژاد ۸۴» چهره ای مردمی خارج از مناسبات حقیقی قدرت بود که توانست در برابر «هاشمی رفسنجانی» که در آن زمان به عنوان نماد اقتدار در جامعه شناخته می شد قرار گیرد و همین دوگانه  مردم-اقتدار بود که حماسه سوم تیر ۸۴ را رقم زد.

مدیرمسئول روزنامه شهروند در ادامه گفت:سعید جلیلی به هیچ عنوان نخواهد توانست دوقطبی ۸۴ را در برابر حسن روحانی ایجاد کند چون امروز مردم ایران نمی توانند سعید جلیلی را به دلیل حضور در راس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مسئول ارشد پرونده های امنیتی کشور  ، فردی خارج از مناسبات حقیقی قدرت بشناسند حال آنکه حسن روحانی ۸ سال از عرصه رسمی قدرت دور بوده و با ردصلاحیت هاشمی هم دور بودن او از  قدرت باور پذیرتر شده است.

عبدالرضا داوری افزود:در واقع سعید جلیلی در موضع اقتدار و پاسخگویی ، به ویژه در موضوع تحریمها قرار گرفته است ، حال آنکه حسن روحانی در موضع مطالبه گری انتقادی ، خارج از ساختار رسمی قدرت قرار دارد.
وی گفت:به همین دلیل اعتقاد دارم کمپین انتخاباتی سعید جلیلی، کاملا در پازل مطلوب پروژه «هاشمی ۲» قرار گرفته است ، چون به دلیل جایگاه حاکمیتی سعید جلیلی ، کمپین انتخاباتی او به جای حرکت به سمت سوم تیر ۸۴ و ارائه بدیل احمدی نژاد ، به سمت دوم خرداد ۷۶ و ارائه بدیل ناطق نوری حرکت می کند!

عبدالرضا داوری افزود:سایر کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان یعنی قالیباف ، ولایتی ، رضایی و غرضی هم تضاد بنیادی با گفتارهای انتخاباتی حسن روحانی ندارند با این تفاوت که حسن روحانی به دلیل حمایت سیاسی و لجستیک از سوی شبکه وسیع هاشمی رفسنجانی و ایفای نقش «هاشمی ۲» در عرصه ای بدون رقیب جدی، دست برتر را در برابر همه آنان خواهد داشت.
مدیر مسئول روزنامه شهروند اظهار داشت: تنها فردی که می توانست معادلات کنونی حاکم بر انتخابات را دگرگون کند و زمین بازی انتخابات را به جایی دیگر انتقال دهد ، مهندس اسفندیار رحیم مشایی بود که با شعار ادامه راه احمدی نژاد گره خورد و  جامعه چهره ای مظلوم ، مردمی  و خارج از مناسبات رسمی قدرت از او می شناخت که با گفتمانی فراگیر ، تمام ظرفیتهای مردمی هدفگذاری شده در پروژه «هاشمی ۲» را به سبد گفتمان انقلاب اسلامی باز می گرداند.

عبدالرضا داوری افزود: تصویر این همانی «احمدی نژاد-مشایی» چنان ظرفیت عظیمی را در عرصه انتخابات آزاد می کرد که پروژه «هاشمی ۲» در همان گام اول زمین گیر می شد و اکنون با حذف مهندس مشایی از انتخابات ، این فرصت از دست رفته است .
وی گفت: با این مقدمه ای که عرض کردم معتقدم کمترین هزینه حذف مهندس مشایی بازگشت جریان هاشمی به راس دولت است که با ادامه روند فعلی شک نکنید حسن روحانی پیروز انتخابات در همان مرحله اول خواهد بود.

مدیرمسئول روزنامه شهروند اظهار داشت:کسانی که طی ۲ سال اخیر با منحرف خواندن حامیان دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی و اتهام زنی های کذب و ناجوانمردانه ، زمینه حذف و ردصلاحیت مهندس مشایی را هموار کردند باید بدانند که با اقدامات خود زمینه بازگشت سازشکاران و تجدیدنظرطلبان به راس قوه مجریه را مهیا کردند و موجبات عقب گرد نظام در دهه پیشرفت و عدالت را فراهم ساختند.

عبدالرضا داوری در پاسخ به سوالی که در این شرایط چه باید کرد؟ گفت: واقعا چه کار می توانیم بکنیم؟ امروز جریان حامیان دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی نه تنها از میدان مسابقه اخراج شده اند و از روی سکوها بازی را تماشا می کنند بلکه حتی یک بوق هم به دستشان نداده اند تا این جریان از همان سکوها بتوانند بر روند مسابقه اثر گذار شوند!

وی افزود:در صحنه کنونی انتخابات و به دلیل حذف مهندس مشایی و بازی غلط و شکست خورده کمپین انتخاباتی سعید جلیلی ، تنها راهبرد ما «مشارکت غیر فعال» است . یعنی در انتخابات شرکت می کنیم و رای می دهیم اما به نفع هیچ یک از کاندیداها فعالیت نخواهیم کرد ، چون معتقدیم ظرفیت منحصربفرد جریان حامیان دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی نباید در عرصه رقابت کنونی  که سرنوشت آن محتوم و قطعی است و بدون مهندس مشایی هم نمی توان این سرنوشت را تغییر داد ، دچار فرسایش شود.

عبدالرضا داوری در پایان گفت: ما معتقدیم ظرفیت جریان حامیان دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی باید برای ماه های پس از انتخابات که فصل دفاع واقعی از مردم و انقلاب و ولایت  در برابر اقدامات تجدیدنظرطلبان است حفظ شود تا بتوان با بهره گیری از ریشه های مردمی و وجهه ملی و جهانی دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی از آرمانهای انقلاب و مطالبات مردم دفاع نمود.

نوشته بازخوانی / دکتر داوری ۲ هفته قبل چه پیش بینی کرد؟ اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.