بازداشت جنجالی معشوقه رییس جمهوری بولیوی+ عکس



تاریخ انتشار: ۲۸ February 2016 | 11:50 am

معشوقه رییس جمهوری بولیوی

معشوقه سابق رییس جمهوری بولیوی که به عنوان مدیر اجرایی یک کمپانی چینی فعالیت داشت به اتهام فساد مالی چند صد میلیون دلاری دستگیر شده است.

بازداشت معشوقه آقای رئیس جمهور

گابریلا زاپاتا، معشوقه سابق اوو مورالس، رییس جمهوری بولیوی به اتهام پولشویی،‌ تحصیل مال غیرقانونی و قاچاق دستگیر شده است و روز جمعه به درخواست آژانس مقابله با فساد بولیوی به بازداشتگاه فرستاده شد.افشای رابطه گذشته مورالس با این زن که مدیر اجرایی یک کمپانی چینی است، مساله انتخاب مجدد مورالس را بعنوان رییس جمهوری این کشور آمریکای جنوبی زیر سوال برده است. دوران ریاست جمهوری مورالس در ۲۰۲۰ پایان می‌یابد.

4100512.jpg

رییس جمهوری بولیوی اعلام کرده بود که با این زن رابطه داشته و حتی در سال ۲۰۰۷ یک کودک هم داشتند که بعدا مرده است.یکی از اقوام این زن روز شنبه گفت که این کودک هنوز زنده و نام وی “ارنستو فیدل” است.گابریلا زاپاتای ۲۹ ساله پس از دستگیری در روز جمعه سخنی به زبان نیاورده است.

در سال ۲۰۲۲، این زن مدیر اجرایی موسسه مهندسی چینی به نام CAMC شد که در بولیوی فعالیت می‌کند و تاکنون هفت قرارداد دولتی را برده است که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار می‌ارزد.

f620x480-95555_138087_0.jpg

سیاستمداران اپوزیسیون مورالس را به این مساله متهم کرده‌اند که از نفوذ خود به نفع این زن برای پیروزی در مناقصه‌های دولتی استفاده کرده است. این در حالیست که وکیل این زن گفته موکلش به اجبار دستگیر شده و به زودی بیگناهی‌اش اثبات می‌شود.

 

منبع:ایسنا

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.