بازداشت مامورنماها هنگام اخاذی از یک شهروند

۰۵خردادماه،

سرهنگ محرابی، صبح امروز از دستگیری ۳ جاعل مامور نما در محدوده بلوار اوشان خبر داد و گفت:” این متهمان هنگام اخاذی از یک شهروند شناسایی و بازداشت شدند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سرهنگ علیرضا محرابی، رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، ضمن اشاره به دستگیری ۳ مامورنما و جاعل عنوان در محدوده بلوار اوشان به تشریح جزییات پرونده این سه متهم و نحوه شناسایی و دستگیری آنها پرداخت.
 
این مقام انتظامی در تشریح خبر فوق گفت:” ظهر روز قبل یکی از تیم های عملیاتی ماموران پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در حال گشتزنی در محدوده بلوار اوشان بود که متوجه درگیری و جر و بحث چند نفر شده و این در حالی بود که توقف نامناسب سه خودرو این اشخاص در محل سبب ایجاد ترافیک و سختی در تردد شهروندان دیگر شده بود.
 
وی افزود:” با توجه به این موضوع ماموران به محل نزدیک شده و درست زمانی که ماموران با خودروی نظامی به محل رسیدند سه نفر از اشخاص این درگیری سعی کردند با رد گم کردن از محل دور شوند که این امر با هوشیاری ماموران پلیس ناکام مانده و در همین زمان سرنشینان یک خودرو دیگر که در همان محل در حال جر و بحث با این سه نفر بود به ماموران مراجعه کرده و عنوان داشت که سه مرد مذکور با معرفی خود به عنوان ماموران پلیس سعی داشتند که از وی همسرش اخاذی کنند.
 
سرهنگ محرابی عنوان داشت:” با بیان شدن این مطلب از سوی شهروند شاکی، بلافاصله ماموران دریافتند که هر سه مرد مذکور که سعی در فرار از محل را دارند مامور قلابی می باشند و خود را با جعل عنوان و غصب عنوان مامور انتظامی معرفی کرده و قصد اخاذی از این شهروند را دارند که بر این اساس هر سه را بازداشت و به همراه شاکی و خودروهای متهمان به پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل کردند.
 
رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در ادامه گفت:” هر سه متهم در مقر انتظامی به جرم خود مبنی بر جعل وغصب عنوان و همچنین تهدید شهروندان و اخاذی از آنها به بهانه های واهی اعتراف کرده و اقرار کردند که با همدستی هم اقدام به این کار می کنند.
 
وی تصریح کرد:” به این ترتیب هر سه متهم با تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شده و اقدام به موقع ماموران سبب رضایت خاطر این شهروند شد که طی تماس با مرکز ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی پلیس تهران بزرگ از ماموران این یگان تشکر کرد.
 
سرهنگ محرابی در پایان ضمن اخطار به شهروندان در خصوص برخورد با ماموران قلابی و کسانی که با جعل عنوان سعی دارند از آنها اخاذی کنند گفت:” ماموران زحمتکش پلیس هنگام برخورد و رویارویی با شهروندان حتما کارت شناسایی معتبر خود را ارایه داده و به هیچ عنوان از شهروندان درخواست وجه نمی کنند و این موضوع می تواند به راحتی شهروندان را در شناسایی مامورهای قلابی از ماموران تلاشگر نیروی انتظامی، راهنمایی کند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.