بازداشت پسر سفیر سابق ایران در ترکمنستان خبرسازی است

پیگیری‌ها برای اخراج دانشجویان ایرانی در نروژ

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بازداشت پسر سفیر سابق ایران در ترکمنستان خبرسازی است، گفت: بخش بسیاری از بازداشت شدگان در ترکمنستان به سبب عدم رعایت قوانین این کشور است.

مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با رسانه ها امروز (سه شنبه ۹ اردیبهشت) در پاسخ به سؤال خبرگزاری خانه ملت دربارهٔ بازداشت ۲۷۲ ایرانی در ترکمنستان و حضور پسر سفیر سابق ایران جزء بازداشت شدگان، گفت: خبرها انتشار یافته دربارهٔ پسر سفیر سابق ایران در ترکمنستان خبرسازی است.

وی ادامه داد: بخشی از بازداشت شدگان در ترکمنستان به سبب عدم رعایت قوانین این کشور زندانی شده اند و به زودی اقدامات انجام گرفته برای زندانیان ایرانی در این کشور اطلاع رسانی می گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری دربارهٔ اخراج ۶۴ دانشجوی ایرانی رشته فیزیک هسته ای و متالوژی و ارتباط آن با برنامه هسته ای ایران، افزود: اطلاعات نخستیه دستگاه دیپلماسی صحت این خبر را به این شکل تأیید نمی کند.

افخم تصریح کرد: پیگیری ها از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در نروژ ادامه دارد تا هم اطلاعات میدانی و هم اطلاعاتی از آخرین ساختار قوانین و مقرراتی که در این کشور اعلام شده به دست بیاوریم.

وی در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس مبنی بر احیای شرکتی مرتبط با رژیم صهیونیستی با حمایت وزارت خارجه گفت: اگر این بحث در کمیسیون اصل نود مجلس مطرح شود دستگاه دیپلماسی به این موضوع پاسخ می دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: چارچوب کاری وزارت خارجه عدم ورود به حوزه فعالیت بنگاه های تجاری و اقتصادی است و وزارت خارجه دبیرخانه ای برای ارتباط شرکت های مرتبط با رژیم صهیونیستی تشکیل داده و قطعا سازمان ها و نهادهای تخصصی که ذیربط و فعال در این حوزه می باشند در جمع آوری اطلاعات نقش دارند و پیگیری های وزارت امور خارجه نیز در این مورد ادامه دارد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.