بازداشت ۶۰ فعال حماس در کرانه باختری

سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری با تشدید حملات و بازداشت‌های خود علیه اعضا و فعالان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در شهرهای مختلف این منطقه، ۶۰ تن از آنها را طی ۲۴ ساعت گذشته بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، عناصر سازمان‌های اطلاعات و حفاظت اطلاعات با حمله به منازل تعدادی از رهبران و اعضای جنبش حماس در شهرهای نابلس، طولکرم، قلقیلیه، سلفیت و الخلیل آنها را دستگیر کردند.

تعدادی از این بازداشت‌شدگان از همان لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذا زده‌اند که از جمله آنها می‌توان به «طالب ابو سنینه»، آزاده فلسطینی اهل الخلیل، «شیخ حسام حرب»، از اسکاکا و «فؤاد خفش»، فعال حقوقی و نویسنده برجسته اهل سلفیت اشاره کرد.

ناظران و تحلیل‌گران فلسطینی این اقدامات را ناشی از شکست سیاست‌های تشکیلات خودگردان و واکنش محمود عباس، رئیس آن به سفر هیات دولت منتخب فلسطین به ریاست اسماعیل هنیه به مصر می‌دانند. این در حالی است که تشکیلات رام‌الله با بحران شدید سیاسی و اقتصادی در کرانه باختری مواجه شده است و از سوی دیگر، شهرهای مختلف این منطقه طی هفته گذشته شاهد اعتراضات و تظاهرات‌های گسترده علیه تشکیلات خودگردان و دولت سلام فیاض بودند.

تشکیلات خودگردان با این بازداشت‌ها سعی در منحرف کردن افکار عمومی داخلی و ایجاد تنش در کرانه باختری و ممانعت از تداوم اعتراضات و برنامه‌های سازمان‌های حقوقی و اتحادیه‌های صنفی علیه خود (تشکیلات رام‌الله) و توافقنامه اسلو را دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.