بازدید اندیشمندان ادیان از سومین کتابخانه جهان اسلام

پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت – ۱۲:۰۶:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- اندیشمندان ادیان مختلف، از کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی بازدید کرده و به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، گروهی از اندیشمندان از ادیان و کشورهای مختلف که برای شرکت در کنفرانس بین المللی ادیان و بیداری معاصر به ایران آمده بودند، طی سفر یکروزه ای به قم ضمن دیدار با علما و بازدید از موسسات حوزوی، از کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی دیدن کردند و در پایان به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شدند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مرعشی، تولیت و رئیس کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی در دیدار بازدیدکنندگان از این کتابخانه که سومین کتابخانه جهان اسلام به شمار می رود، اظهار داشت: مسلمانان و پژوهشگران زیادی از کشورهای خارجی برای استفاده علمی و تحقیقاتی به این کتابخانه می آیند.
وی با بیان اینکه کتاب های این کتابخانه منحصر در آثار مذهبی نیست گفت: معارف دینی، علوم پایه، فیزیک، شیمی، ریاضیات، پزشکی و علوم مختلف از موضوعاتی است که کتابهای این کتابخانه را تشکیل می دهد و این کتاب ها عمدتا به دست دانشمندان مسلمان به رشته تحریر درآمده است.
تولیت کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی افزود: طبق روال گذشته، تهیه و خریداری آثار نفیس و خطی ادامه دارد و به گنجینه نسخ خطی افزوده می شود.
وی به تلاش های مرحوم آیت الله مرعشی برای جمع آوری آثار ارزشمند در این کتابخانه و علاقه ایشان به ترویج علوم آل محمد(ص) اشاره و تصریح کرد: ایشان ۷۰ سال در حرم حضرت معصومه(س) اقامه جماعت داشتند و تولیت وقت حرم به پاس این خدمت، قبری داخل حرم در سردابی که قبرحضرت معصومه(س) قرار دارد برای ایشان اختصاص دادند اما ایشان وصیت کردند که ورودی همین کتابخانه و زیر پای افرادی که می خواهند برای فراگیری علوم آل محمد(ص) به کتابخانه بیایند دفن شوند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۳۱۲۰۶۱۶۱۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.