بازدید استاندار ولایت نیمروز افغانستان از دانشگاه دریانوردی چابهار

۲۱اردیبهشت،

استاندار ولایت نیمروز افغانستان در سفر به بندر استراتژیک و اقتصادی چابهار از توانمندی‌های تخصصی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بازدید کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد سرور ثبات در این بازدید که مسوولان استانی و شهرستان چابهار نیز وی همراهی را می‌کردند، از کارگاه‌های تخصصی و سیستم‌های ناوگان دریانوردی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی از نزدیک آشنا و این توانمندی‌ها را در عرصه دریانوردی بی‌نظیر و مثال زدنی عنوان کرد.

در این بازید دکتر امین بهزاد مهر رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ضمن ارائه گزارشی از توانمندی‌های این قطب آموزش ناوگان دریایی کشور به موفقیت‌های ملی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: با تلاش هدفمند و برنامه‌ریزی علمی صورت گرفته، این دانشگاه توانسته در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی گام‌های بزرگی را در راستای شتاب بخشیدن به صنعت دریانوردی انجام دهد.

وی افزود: این دانشگاه بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در بسیاری از زمینه‌های تخصصی دریانوردی با همت نیروهای متخصص به حدی در بومی‌سازی بعضی از فناوری‌های تازه پیشرفت داشته که در آینده نزدیک می‌توانیم این دستاوردهای تخصصی و پیشرفته را که محصول تلاش شبانه‌روزی و مستمر جوانان ایرانی می‌باشد، معرفی کنیم.

وی ادامه داد: دستیابی به فناوری‌های نوین و بومی کردن این فناوری‌ها توسط متخصصان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می‌تواند بسیاری از معادلات در تحریم‌های دریایی را با شکست مواجه کرده و آغازی بر ایجاد بومی سازی صنعت دریایی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری ایران باشد.

رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به اینکه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در زمینه تبادل علمی و پژوهشی این آمادگی را دارد تا با دانشگاه‌های کشور افغانستان همکاری نزدیکی داشته باشد، خاطرنشان کرد: وجود اساتید نخبه و پژوهشگر در این دانشگاه که در عرصه دریانوردی و علوم دریایی دارای توانمندی‌های بالایی می باشند، می‌تواند زمینه تقویت روابط دو جانبه را فراهم سازد.

بهزادمهر افزود: همکاری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با دانشگاه‌های کشور افغانستان می‌تواند بسیاری از فرصت‌های ساکن علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را به فرصت‌های طلایی در جهت شکوفاسازی استعدادهای علمی دو کشور همسایه مبدل سازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.