بازدید دادستان تهران و هیات قضایی ۱۲۵ نفره از زندان تهران بزرگ / ۱۶۷ زندانی آزاد شدند

دادستان تهران به همراه یک هیات قضایی ۱۲۵ نفره از زندان تهران بزرگ بازدید کرد.

بازدید دادستان تهران و هیات قضایی ۱۲۵ نفره از زندان تهران بزرگ / ۱۶۷ زندانی آزاد شدند

به گزارش ممتاز نیوز، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به دنبال بازدیدهای مستمر خود، این بار به همراه هیات قضایی ۱۲۵ نفره به ندامتگاه تهران بزرگ رفت و ضمن استماع درخواست‌های مددجویان به صورت چهره به چهره با آن‌ها دیدار و دستورات مقتضی را صادر کرد.

در جریان بازدید دادستان تهران پس از بررسی درخواست‌های مددجویان؛ شرایط مرخصی منجر به آزادی ۱۶۷ نفر از مددجویان فراهم شد.

یک تیم ۱۲۵ نفره قضایی متشکل از معاونان و سرپرستان دادسراهای تهران، دادستان‌های شهرستان‌های تابعه تهران و برخی از معاونان، قضات اجرای احکام و دادیاران ناظر زندان به همراه دادستان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کردند که پس از دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی پرونده‌‎هایشان، زمینه آزادی تعدادی از مددجویان فراهم شد.

در این بازدید که از ظهر شروع شده بود و تا غروب ادامه داشت، دادستان تهران و هیات قضایی همراه، با تمامی زندانیان ملاقات چهره به چهره داشتند و پس از بررسی درخواست‌های آن‌ها در چارچوب قوانین و مقررات دستورات لازم را صادر کردند.

همچنین ۱۶۷ نفر از مددجویان در راستای ماده ۱۴ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و ماده ۲۰۰ آیین نامه سازمان زندان‌ها به مرخصی منجر به آزادی اعزام شدند.

یکی دیگر از دستاوردهای بازدید دادستان تهران ارجاع پرونده ۵۷۵ نفر از زندانیان، به شعبه صلح و سازش مستقر در زندان بود.

پیشنهاد بررسی پرونده ۱۲۵۰ زندانی برای استفاده از نهادهای ارفاقی از جمله آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، تعلیق و معرفی به کمیسیون عفو نیز از دیگر موضوعاتی بود که در جریان بازدید دادستان تهران و هیات همراه مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید قرار شد دادخواست اعسار ۸۵۳ نفر از محکومان مالی و رد مال با همکاری مددکاران، شورای حل اختلاف و با نظارت دادیاران ناظر تنظیم و به مراجع قضایی مربوطه ارسال شود.

آزادی ۱۴ نفر از زندانیان با بدهی ٨۵٠ میلیون تومانی از محل اعتبارات خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان نیز یکی دیگر از موضوعات حایز اهمیت بازدید صالحی بود.

البته فقط موضوع زندانیان و بررسی درخواست‌های آن‌ها از سوی دادستان تهران و تیم همراه دنبال نشد بلکه یکی دیگر از مسایلی که توجه دادستان را به خود جلب کرد جاده حسن آباد به چرمشهر بود که صالحی دستوراتی هم پیرامون رفع مشکلات این جاده و تعریض آن به منظورکاهش وقوع حوادث و سوانح جاده‌ای و خدمت رسانی بهتر به خانواده زندانیان صادر کرد.

پس از بازدید از زندان تهران بزرگ، دادستان تهران از پروژه تعریض جاده حسن آباد به چرمشهر بازدید کرد و جلسه‌ای هم در محل اجرای پروژه با حضور مسولان و نمایندگان ادارات و دستگاه‌های مرتبط با تعریض جاده حسن آباد به چرمشهر برگزار شد.

علی صالحی با بیان اینکه تعریض این جاده از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: دستورات لازم برای تسریع در اجرایی شدن این پروژه صادر شده است.

وی با بیان اینکه ظرف دو ماه باید عملیات تعریض این جاده به پایان برسد، گفت: در این راستا مقرر شد که اقدامات مناسبی برای روشنایی این جاده صورت گیرد و با توجه به اینکه یکی از موانع بر سر راه اجرای پروژه پایه‌ها و تیرهای برق موجود است، اداره برق مکلف است ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به جابجایی تیرهای برق اقدام کند.

وی نصب دو برج نوری ۲۴ عددی در مدت ۲۰ روز در مقابل ورودی درب زندان تهران بزرگ برای تامین روشنایی محوطه را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و با اشاره به اینکه ورود وسایط نقلیه سنگین تا تکمیل تعریض جاده حسن آباد به چرمشهر ممنوع خواهد شد تاکید کرد: کامیون‌ها باید از مسیر جایگزین آزاد راه غدیر تردد کنند و این اقدام با هدف کاهش تصادفات صورت گرفته است.

تخصیص ۵ دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی به خانواده زندانیان، مددجویان و زندانیان آزاد شده برای دسترسی راحت‌تر توسط شرکت واحد اتوبوسرانی و اتمام طرح انتقال آب به این منطقه ظرف ١٨ ماه از دیگر دستاوردهای بازدید دادستان تهران بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.