بازدید رییس سازمان بهزیستی کشور از دهکده رهایی کوثر در کرج

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،’ همایون هاشمی ‘ در این بازدید از بخش های سم زدایی، معتادان بهبود یافته، در حال ترک، نیایش، و مرکز خود اشتغالی در دهکده رهایی کوثر دیدن کرد.

وی همچنین با جمعی از معتادان در حال بهبود دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک با فعالیت ها و کارهای آنان در این کمپ ترک اعتیاد آشنا شد.

در این مراسم ‘فاطمه رحمتی ‘، مددیار خانواده در تشریح وضعیت کمپ ترک اعتیاد رهایی کوثر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کمپ در شرایط فعلی ۵۵ نفر را در خود جای داده است، گفت: طول دوره درمان ۲۱ روز است و در این کمپ گروه سنی تا ۳۰ سال و البته بیشتر نوجوانان و جوانانی که معتاد به مواد محرک و مخدر هستند، پذیرفته می شوند.

رحمتی با تاکید براینکه در این مرکز معتادان بصورت داوطلب و خود خواسته ثبت نام می کنند، افزود: البته ممکن است مدت بازتوانی و خروج مواد محرک و مخدر از بدن این افراد بین ۳ تا ۶ ماه نیز به طول بیانجامد. در این مرکز از داروهای شیمایی و مداخلات دارویی استفاده نمی شود و افراد به روش های پرهیز مدار و درمان مدار مواد مخدر را ترک می کنند.

وی با بیان اینکه هزینه اقامت در این کمپ ۱۸۰ هزار تومان است، گفت:‌این کمپ با دریافت مجوز از سازمان بهزیستی کشور اقدام به فعالیت کرده و یک پزشک و یک مددکار در این مرکز مستقر هستند.

در پایان این مراسم رییس سازمان بهزیستی از فعالیت مسئولان این کمپ به منظور ارایه روش های درمان اصولی تقدیر کرد.

اجتمام /۹۱۳۴/۱۸۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۶۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.