بازدید سالانه ۱۰ میلیون نفر از طبیعت کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: سالانه بیش از ۱۰ میلیون توریست ایرانی و خارجی از طبیعت بکر و زیبای استان کردستان بازدید می‌کنند.

میمنت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: بر اساس آمارهای ثبت شده از فرودگاه‌ها و مبادی مرزی کشور از این تعداد در سال گذشته ۵۰ هزار و ۲۴۲ نفر گردشگران خارجی بوده‌اند که بیشترین آنها از کشور هلند هستند.

وی یادآور شد: استان کردستان با توجه به دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر و ناب خود می‌تواند در حوزه گردشگری فعالیت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: باید زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان کردستان فراهم شود و این امر بدون ایجاد زیرساخت‌های گردشگری محقق نخواهد شد.

میمنت آبادی افزود: توسعه راه‌های مواصلاتی سطح استان کردستان و وجود راه آهن می‌تواند در تحقق این مهم نقش موثری داشته باشد.

وی در ادامه به وجود تعداد ۲۴ هتل،۲۲ مهمان پذیر و ۶۵ واحد بین راهی اشاره کرد و گفت:اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در راستای توسعه گردشگری تمامی امکانات رفاهی را در جهت جذب گردشگر و ایجاد اشتغال فراهم خواهد کرد که در همین راستا در طول ۶ ماهه اول سال جاری ۱۸ طرح گردشگری را در دستور کارخود قرار داده و ۱۴ موافقت نامه اصولی در حوزه گردشگری صادر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه گردشگری ۴۸ طرح اولویت دار را در برنامه این اداره کل داریم که اگر این طرح‌ها به نتیجه برسد، برای ۶۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.