بازدید همسران روسای هیات های جنبش عدم تعهد از نمایشگاه صنایع دستی در برج میلاد

به گزارش ایرنا ؛ میهمانان بازدیدکننده از مجموعه برج میلاد که خانم ‘اعظم السادات فراحی’ همسر دکتر ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری اسلامی ایران آنان را میزبانی می کرد،‌ از برخی کارگاه های تخصصی و نمایشگاه صنایع فاخر دستی کشورمان که در برج میلاد برپا شده است، دیدن کردند.

بازدیدکنندگان ضمن تحسین هنر والای ایرانی در گفت وگو با هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی در جریان نحوه ساخت آثار صنایع دستی قرار گرفتند.

این نمایشگاه برای بازدید شرکت کنندگان در شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها برپا شده است.

در این مجموعه ۴۸ رشته هنری از جمله منبت، معرق، چرم، فرش، شیشه، لعاب و فیروزه در ۳۰ کارگاه تخصصی و ۷۰ غرفه از استان های مختلف کشور دایر شده است .

در کنار محصولات ارایه شده ، توضیحاتی درباره آثار ارایه شده در نمایشگاه به چهار زبان انگلیسی، اسپانیایی، عربی و چینی داده شده است.

استقبال میهمانان بویژه همسران روسای هیات های شرکت کننده در اجلاس نم در تهران از نمایشگاه صنایع دستی کشورمان در مجموعه برج میلاد ، بیانگر توانایی هنرمندان ایرانی در خلق اثار منحصر بفرد در این حوزه است.

یادآور می شود صنایع فاخر دستی ایران هم اکنون به حدود ۱۰۰ کشور جهان صادر می شود که ارزش صادرات آن سالانه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است.

برج میلاد تهران با ارتفاع ۴۳۵ متر ، بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است.

سیام**۷۳۷۸**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۰۹۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. شهلا:

    خانمهای محترم سران چه قدر از این اثار را خریداری کردند؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.