بازرسی شبانه از مراکز عرضه مواد غذایی در ماه رمضان

فروردین ۱۴۰۳

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:بازرسین بهداشت محیط در طول ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش مصرف زولبیا و بامیه و آش و حلیم به بازرسی مستمرو شبانه از مراکز تهیه و توزیع و طبخ مواد غذایی می پردازند.

مهندس قنبری، کارشناس مسول بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم

پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در طول ماه

مبارک رمضان با توجه به افزایش مصرف زولبیا و بامیه و آش و حلیم، کارشناسان بهداشت محیط مراکز وشبکه های بهداشت تحت پوشش دانشگاه، بازرسی مستمر وشبانگاهی را خواهند داشت.

وی با بیان این که  که نظارت ها دراین ماه تقریبا از یک ساعت قبل از افطار آغازشده و تا ساعت ۱۲شب ادامه دارد  افزود:از قنادی ها درطول روز بازرسی صورت می گیرد و کبابی ها و مراکز طبخ حلیم و آش و غذاهای سنتی، رستورانها و فست فودها بعد از اذان مغرب و عشا مورد بازدید قرار می گیرند و در این نظارت ها مواد اولیه، زمان نگهداری، درجه حرارت و کلیه مراحل طبخ ،آماده سازی و توزیع غذا توسط همکاران مورد بررسی قرار می گیرد.

قنبری اظهار کرد:هموطنان می توانند درصورت ملاحظه وجود هر نوع مشکل بهداشتی ضمن تماس با شماره تلفن ۱۴۹۰ شکایت خود را مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد . همچنین اشخاص برای تهیه زولبیا، بامیه، حلیم و آش منحصرا به مراکز صنفی مجاز به عرضه این محصولات مراجعه کنند. بطور مثال برای تهیه زولبیا و بامیه به قنادیها و برای تهیه آش و حلیم منحصرا به واحدهای صنفی کبابی مراجعه کنند و از تهیه این قبیل مواد غذایی از سایر واحدها پرهیز کنید./ح

.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.