بازرسی چراغی برای هدایت مدیران شهری است

دومین همایش فصلی کارکنان سازمان بازرسی شهرداری تهران با موضوع نظارت بر نگهداشت شهر برگزار شد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران: عبدالهی با بیان این مطلب که بازرسی چراغی برای هدایت مدیران شهری است گفت: در واقع بازرسی چراغی را در مسیر حرکت مدیران میگیرد تا آنان با کمک روشنایی چراغ بتوانند راه درست را تشخیص دهند.
 
وی گفت: در نظارت باید معیارها و شاخص های مشخص وجود داشته باشد تا طبق همان شاخص ها و معیارها تشویق و تنبیه صورت گیرد.
 
عبدالهی عنوان کرد: انتظارات و نیازهای مردم روز به روز تغییر می کند و ما باید مطابق با خواسته های آنان عمل کنیم و انتظارات مردم را برآورده کنیم .
 
وی با اشاره به این موضوع که حدود ۷۰ درصد فعالیتهای شهرداری در حوزه خدمات شهری است اظهار داشت: نگهداشت شهر به این معنا است که وضعیت شهر را بدون فعالیتهای عمرانی در حالت مطلوب نگه داریم و با توجه به وسعت فعالیتها در حوزه خدمات شهری باید توان و انرژی بیشتری در این حوزه صرف شود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر حفظ کرامت، شخصیت و حقوق کارگران گفت: به زیر مجموعه ها در حوزه های خود توجه کنید و آگاه باشید که تکریم ارباب رجوع از تکریم همکاران بوجود می آید.
 
وی افزود: نحوه رفتار ما با شهروندان در جامعه بسیار حائز اهمیت است و حاصل آن می تواند نتایج مثبت یا منفی برای کل مجموعه دربرداشته باشد بنابراین انتظار داریم که کلیه همکاران رفتار مناسبی با شهروندان داشته باشند.
 
عبدالهی همچنین به نظارت شهرداران نواحی بر عملکرد پیمانکاران، نظافت سطح شهر، فضای سبز،مبارزه با جانوران موذی، نظارت بر عملکرد شهربانها و نحوه بکارگیری کارگران و اسکان آنان تاکید کرد.
 
عادی شدن معضلات شهری در اثر تکرارآنها آفت کار نظارت است
 
حسین رحمت جانشین رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز نگهداشت شهر را جزو وظایف ذاتی شهرداری برشمرد و گفت: زمانیکه شهروند از درب منزل خارج می شود با موضوعاتی نظیر نظافت، آسفالت، ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی و وضعیت ظاهری شهر مواجه می شود و نگرش به مدیریت شهری از همین موضوعات شروع می شود.
 
رحمت عنوان کرد: در طرح نظارت بر نگهداشت شهر از منظر شهروندان به موضوعات شهری نگاه می شود و شهرداران نواحی باید به طور مستمر بازدید میدانی از سطح نواحی خود داشته باشند.
 
وی عادی شدن مشکلات و معضلات شهری را در اثر تکرار آنها برای مدیران شهری از آفتهای کار نظارت عنوان کرد و گفت: مدیران شهری نباید نسبت به مشکلات و معضلاتی که برای شهروندان ایجاد نارضایتی می کند بی توجه باشند و باید به نیازهای شهروندان هرچند که کوچک باشد اهمیت ویژه بدهند.
 
اسدی شهردار منطقه ۱۶ نیز عنوان کرد: نگاهمان به موضوعات باید از جنس نگاه نگهداشت شهر باشد نه نگاه توسعه ای و برای رسیدن به این نوع نگاه باید فرهنگ سازی سازمانی و اجتماعی صورت بگیرد.
 
وی افزود: اگرتغییر فرهنگ درون سازمانی در جهت نگهداشت شهر به عنوان هدف اصلی مدیران شهری و اجرایی قرار بگیرد می توانیم شاهد رفع بسیاری از مشکلات و معضلات شهری باشیم.
 
بازرسی و نظارت باید با نگاه شهروندی انجام شود
 
در این همایش رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ضمن تاکید بر حفظ و نگهداری شهر گفت: زمانیکه در حین انجام کار و در جهت نگهداشت شهر بازرسی و نظارت انجام شود نتیجه مطلوبتری خواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: از همکاران تقاضا دارم آنچه را که در بخشهای مختلف شهرداری انجام می شود با نگاه شهروندی مورد نظارت و بازرسی ویژه قرار دهند.
 
فیضی گفت: همه آنچه که در حوزه های مختلف شهرداری انجام می شود در نگهداشت و استمرار نظارت در دوره بهره برداری از پروژه ها خلاصه می شود، بنابراین بحث نظارت بر نگهداشت شهر باید به صورت جدی از سوی همکاران مورد توجه قرار بگیرد.
 
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران همچنین به نظارت بر برنامه های مربوط به هفته دفاع مقدس و طرح استقبال از مهر تاکید کرد و افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در مهرماه مدیران شهری و شهرداران نواحی با اجرای طرح های به موقع و بجا زمینه تردد و زندگی راحتتر را برای شهروندان فراهم کنند.
 
شایان ذکر است که در همایش کارکنان سازمان بازرسی شهرداری تهران معاون خدمات شهری، رئیس و جانشین سازمان بازرسی شهرداری تهران ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اعظم (ص) را محکوم و حاضرین با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این اقدام شنیع را محکوم کردند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.