بازسازی آذربایجان تمام شد؟

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در مورد سبب بعضی انتقادها در مورد ناتمام ماندن بازسازی آذربایجان پس از زلزله مرداد ۹۱ توضیح داد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عزیزا… مهدیان، با اشاره به انتقادات بعضی نمایندگان آذربایجان در مجلس در مورد ناتمام ماندن بازسازی بعضی واحدهای زلزله زده، گفت: بازسازی آذربایجان صد درصد تمام شده است و اکیپ‌های بازسازی بنیاد مسکن از منطقه خارج شده‌اند اما سبب اینکه بعضی نمایندگان از ناتمام بودن بعضی واحدها گلایه می‌کنند این است که تعهد بنیاد مسکن برای بازسازی تا مرحله قابل سکونت کردن این واحدها برای متقاضیان بوده است.
وی با بیان اینکه مشخصات مسکن روستایی با مسکن شهری و سطح توقعات در شهر و روستا با هم متفاوت است، ادامه داد: علاوه بر این بعضی مالکان خانه‌های تخریب شده، در روستا ساکن نبودند و به همین سبب پیگیر بازسازی واحدهایشان نشدند، علاوه بر این بعضی اختلافات قومی و قبیله‌ای و عمل نکردن بعضی خیران به وعده‌هایی که در مورد بازسازی یک روستا داده بودند سبب شد بعضی واحدها به موقع بازسازی نشود. مهدیان همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تسهیلات بازسازی واحدهای نامقاوم روستایی ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات به طور متوسط نیمی از هزینه‌های ساخت یک واحد مقاوم روستایی را شامل می‌شود که در بعضی مناطق تا ۷۰ درصد هم می‌رسد. وی افزود: البته این رقم از سال ۸۹ تاکنون ثابت بوده است در حالی که براساس قانون بهسازی و نوسازی روستاها باید هر سال ۱۵ درصد به سقف تسهیلات اضافه می‌شده است. معاون اموربازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: براساس قانون هم اکنون باید سقف تسهیلات نوسازی واحدهایی روستای ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد که ما پیشنهاد کرده ایم با توجه به جهش قیمتی هزینه‌های ساخت، سقف تسهیلات به ۱۸ میلیون تومان افزایش یابد که در حال حاضر این پیشنهاد از سوی معاون اول بانک مرکزی ابلاغ شده و ما پیگیر هستیم تا در شورای پول و اعتبار به تصویب برسد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.