بازسازی دستگاه های پرس در ایران

بازسازی دستگاه های پرس در ایران

ممتازنیوز: رییس تعمیرات و نگهداری شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا از بازسازی سیستم «هیدرولیک، الکتریکی و کنترل» سه دستگاه پرس بدست متخصصان و مهندسان این شرکت خبر داد.

محمد ساحلی فر گفت: با هدف افزایش ظرفیت و سرعت عمل واحد تولید قالب در بخش Try out، واحد نگهداری و تعمیرات شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا(IHDM)، اقدام به طراحی و اجرای سیستم هیدرولیک و کنترلی با دانش روز بر رویِ ۳ دستگاه پرس ۱۰۰ تن (Die spot) کرد.
وی افزود: پرس های مذکور از نوع Erfurt هیدرولیکی ساخت ۱۹۷۰ به ابعاد mm 2200×۴۵۰۰ بود که پس از خرید آنها بدلیل مشکلات تهیه لوازم یدکی و قدیمی بودن سیستم هیدرولیکی، دارای توقف های بیش از حد بودند.
رییس تعمیرات و نگهداری شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا با بیان اینکه با تلاش متخصصان شرکت، پرس های مذکور به فناوری روز مجهز شده اند، گفت: تجهیز دستگاه های پرس به سیستم هیدرولیک دارای شیرهای پروپرشنال با کنترل مدار بسته، ایجاد سیستم بالانسینگ برای استفاده Try out دقیق لبه های تریم قالب ها، سیستم کنترل حرکتی اسلاید بوسیله هندویل، قابلیت کنترل موقعیت اسلاید با دقت ۵/. میلی متر و قابلیت موقعیت گیری سیستم تنظیم کورس با دقت ۰۲/۰ میلی متر از ویژگی هایی است که با انجام عملیات بازسازی، به عملکرد پرس ها افزوده شده است.
به گفته ساحلی فر، قابلیت نمایش تمامی مدهای کاری و برنامه ریزی بر روی HMI لمسی، تنظیم فشار به صورت پروپرشنال با دقت «۱ Bar» از صفحه نمایش تا حداکثر ۱۰۰ تن و قابلیت انتخاب مدهای مختلف حرکتی (ترای اوت، بالاسینگ، تولیدی) از دیگر قابلیت های افزوده شده به دستگاه های پرس است.
وی با بیان اینکه وظیفه واحد نگهداری و تعمیرات شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا، بازسازی ماشین آلات فرسوده و نگهداری و تعمیر ماشین آلات مستقر در شرکت است، افزود: با توجه به تعداد بسیار ماشین های مختلف شامل انواع پرس های هیدرولیکی و مکانیکیG1 و G2، ماشین های فرز CNC، جرثقیل های سبک و سنگین و ماشین های مخصوص تولید ساش، این واحد سال گذشته ۱۵۳ پروژه بهبود و اقدام اصلاحی انجام داده است.
وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه ها در سال ۹۰، درصد توقف ماشین آلات تولید قالب به کمتر از ۳ درصد و درصد توقف ماشین آلات خطوط تولید قطعه به کمتر از ۴ درصد رسید.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.