بازسازی سینماهای شهر کرمان از مرز۸۰ درصد گذشت

۱۵ روز تا زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛

روند مرمت سینماها و تجهیز آنها به امکانات و سخت افزار مورد نیاز برای نمایش هرچه با کیفیت تر و مناسب تر فیلم ها به نقطه مطلوبی رسیده است.

به گزارشممتازنیوز، احمد سعیدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان پس از بازدید از روند بازسازی و مرمت سینماهای کرمان برای برگزاری هر چه بهتر دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت روند این مرمت را بیش از ۸۰ درصد عنوان کرد.
وی ادامه داد: به فاصله کمتر از ۱۵  روز به آغاز دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان روند مرمت سینماها و تجهیز آنها به امکانات و سخت افزار مورد نیاز برای نمایش هرچه با کیفیت تر و مناسب تر فیلم ها به نقطه مطلوبی رسیده است.
سعیدی گفت: کار مرمت و بازسازی دو سینما “مهتاب” و” آسیا ” که از اوایل مرداد ماه آغاز شده تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و این دوسینما طی روزهای آینده آماده استفاده خواهند شد.
وی افزود: پس از پایان کارعملیات مرمت، این دو سینما و تا فاصله آغاز به کارجشنواره هر دو سینما فعالیت آزمایشی خود را آغاز خواهند کرد تا در مرحله عمل نیز کارشناسان از نحو پخش و اکران فیلم ها مطلع شده و اخرین بررسی ها را به عمل آورند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این اقدامات از سوی موسسه سینما شهر و با همکاری استانداری و اداره کل ارشاد استان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: فراهم آوردن شرایط مناسب و مطلوب برای سالن های سینما یکی از اقدامات جلب و جذب مخاطب است که فعالیت های موسسه سینما شهر طی سنوات اخیر کمک شایانی در این زمینه کرده است.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری”سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان”با رویکرد “مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور” تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس” و “نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان”، “تحریم اقتصادی”، “دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی”، “مقاومت و بیداری اسلامی”، “مقابله با استکبار جهانی”، “تروریسم” و”صهیونیسم بین الملل” در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس از ۳ تا ۷ مهر به مرکزیت استان کرمان در ۶۴ منطقه مرزی در ۱۶ استان کشور و ۹ کشور جهان برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.