بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به سرعت شروع می شود

مصطفی محمد نجاز روز یکشنبه در یکی از روستاهای آسیب دیده شهرستان هریس در گفت و گو با ایرنا با اشاره به صعب العبور و کوهستانی بودن منطقه اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما، بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده با مشکل مواجه می شود و به همین منظور باید برای بازسازی هیچ فرصتی را از دست نداد.

وی خواستار هماهنگی تمام ارگان‌ها و نهادها برای انجام امور از امدادرسانی، آواربرداری و بازسازی شد و گفت: با توجه به وسعت، حجم و سنگینی کار باید از ناهماهنگی‌ها و موازی‌کاری در امور جلوگیری شده و اقدامات لازم برای رفع نارسایی‌ها صورت گیرد.

نجار، بر بازیابی آرامش مردم تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه علاوه بر خسارت مالی و دنیوی بسیاری از آسیب دیدگان، عزیزان خود را از دست داده‌اند، باید در این خصوص اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نمی توانیم جوابگوی همه آلام باشیم اما امیدواریم تا حد ممکن آلام را کاهش دهیم.

وی مشارکت و همراهی مردم را قابل تقدیر دانست و گفت: به خصوص این مشارکت و امداد رسانی در ساعات اولیه حادثه بسیار موثر واقع شده است.

نجار در عین حال خواستار توجه ویژه به روستاها شد و افزود: باید نیازهای اولیه در مناطق روستایی تامین شود چرا که بیشترین خسارات و تلفات در این مناطق بوده است.

وزیر کشور در بدو ورود به شهرستان هریس یکی از مناطق آسیب‌دیده از زلزله ۶٫۲ ریشتری آذربایجان‌ شرقی به طور مستقیم با آسیب‌دیدگان و مردم روستای ‘باجاباج’ و ‘چوباندار’ این شهرستان دیدار کرد.

وزیر کشور به همراه وزیر بهداشت در جلسه ستاد بحران آذربایجان‌ شرقی در شهرستان هریس شرکت می کند.

۷۲۳۲/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۲۷۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.