بازسازی همه جانبه سیاست خارجه؛ درمان آحاد کشور را رایگان می‌کنم

علی اکبر ولایتی:

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
ولایتی با حضور در جمع مردم شهرکرد در رابطه با مذاکرات هسته‎ای گفت: باید در مقابل بسیاره خواهی های طرف‌های مذاکرات هسته ای مقاومت کرد اما مقاومت مدبرانه.

علی اکبر ولایتی در دیدار انتخاباتیش با مردم تصریح کرد: جمهوری اسلامی با پشتوانه مردم با رهبری مقام معظم رهبری در برابر بسیاره خواهی بیگانگان ایستاده و خواهد ایستاد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در جمع مردم شهرکرد با بیان این مطلب افزود: مردم کشور در ۲۴ خرداد برای بازسازی کشور، اقتصاد کشور و روابط خارجی کشور حضوری حماسی خواهند داشت.

وی دولت احتمالی خود را دولتی اخلاق‌گرا و دارای ثبات در تصمیم گیری دانست و گفت: دولت ما دولت متمم است، در دولت متمم اصل ملت است و فرع دولت.

اهم اظهارات ولایتی به نقل از ایسنا را در ادامه بخوانید:

  • سیاست خارجی کشور به یک بازسازی همه جانبه احتیاج دارد، در دنیا ۲۰۰ کشور وجود دارد که ۱۹۷ کشور از این تعداد عضو سازمان ملل می باشند، کشور ما بنا بر دستورات و فرمایشان مقام معظم رهبری باید در جهت برقراری رابطه با تک تک این کشورها گام بردارد.
  • یکی از دلایل بیکاری، گرانی و تورم در کشور عدم رابطه با کشورهای جهان است. جای تأسف است که ما با کشورهای همسایه نیز روابط خوبی نداریم و با تنها چند کشور محدود مراودات داریم.
  • تعامل با جهان با حفظ ارزش‌ها را یکی از راهبردهای دولت بنده است. با توجه به سابقه ۱۶ خودر در وزارت امور خارجه کشور می‌گویم که کشور ما در روابط دیپلماتیک دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که متأسفانه از آنها آن طور که باید استفاده نشده است.
  • باید در مقابل بسیاره خواهی‌های طرف‌های مذاکرات هسته‌ای مقاومت کرد، اما مقاومت مدبرانه.
  • (قطعنامه ۵۹۸) علی‌رغم پشتیبانی همه جانبه ابرقدرت‌های جهان اعم از پنج کشور دارای حق وتو در شورای امنیت، این مذاکرات به آنجا ختم شد که کشور عراق متجاوز و آغاز کننده جنگ شناخته شد.
  • صدام در حالی وعده یک هفته‌ای فتح ایران را می داد که در حضور خبرنگاران یک نسخه از قرار داد ۱۹۷۵ را پاره کرد و به همت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین اقدامات شبانه روزی دیپلماسی خوشبختانه حتی ذره ای از خاک کشور جدا نشد و قرار داد ۱۹۷۵ تثبیت شد.
  • شناخته شدن صدام به عنوان متجاوز و آغاز کننده جنگ بزرگترین دستاورد بین المللی کشور در تاریخ معاصر است.
  • در برنامه پنج ساله کنونی کشور ۷۰ درصد حق بیمه مردم را به ۳۰ درصد کاهش و در برنامه بعدی پنج ساله آن را به صفر خواهم رساند تا حدی که درمان برای تمامی آحاد کشور رایگان شود.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.