بازسازی و تامین مساجد و حسینیه های زلزله زده در خراسان جنوبی

فروردین ۱۴۰۳

مدیریت بحران کل استانداری خراسان جنوبی از مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای بازسازی و تامین مسجد و حسینیه زلزله زده خراسان جنوبی خبر داد.

محمد علی آخوندی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت زلزله سال قبل در بخش زهان گفت: اقدامات خاص و چشمگیری در طول این مدت توسط مدیران استان و پشتیبانی اداره کل در مناطق زلزله زده انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت مساجد و حسینیه ها زلزله زده گفت: ۴ مسجد و حسینیه دچار خسارت شده اند که با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان مراحل انتهایی خود را انجام داده و در حال تکمیل می باشند.

وی در خصوص وضعیت مدارس زلزله زده افزود: برای بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در سال قبل در اختیار اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز استان قرار گرفت که با این اعتبار ساختمان آموزش ۲کلاسه شاکری روستای شاج و ساختمان آموزشی ۲ کلاسه شهید فامیلی روستای حسین آباد بازسازی گردیده است.

آخوندی در خصوص وضعیت واحد های مسکونی زلزله زدگان اظهار داشت: ۴۴۲ واحد آوار برداری شده است که ۲ هزار نفر برای بازسازی مسکن خود به بانک ها مراجعه کردند که هزار و ۴۰۰ نفر کار بانکی خود را به اتمام رسانده اند.

مدیر کل بحران استان خراسان جنوبی در خصوص ارائه تسهیلات برای اشخاص متقاضی بازسازی مساکن خود گفت: یک وام ۱۲٫۵ میلیون تومانی برای هر کدام و ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض برای اشخاص مد نظر گرفته شده است  که برداشت آن فقط تحت نظر بنیاد مسکن امکان پذیر است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۱٫۵ تا ۲٫۵ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بر اساس خسارت برآورده شده بر آنان تعلق می گیرد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.