بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه خانگیران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

رییس تعمیرات مکانیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه خانگیران خبر داد.

سیدرضا سیدان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، افزود: این کندانسور یک مبدل حرارتی است که وظیفه آن تبدیل بخارات گوگرد iبه گوگرد مذاب است.

وی در تشریح فعالیت کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد اظهار نمود: کندانسور فوق iبه سبب نشتی بسیار از محل تیوب iبه توب شیت و عدم کارایی مناسب، طبق دستور‌العمل بازرسی از سرویس خارج و برای بازسازی در اختیار واحد تعمیرات قرار گرفت.

سیدان تصریح نمود: برای اجرای عملیات تعویض تیوب‌ها، برنامه‌ریزی مناسب در چند فاز، فرآیندهای اجرایی پروژه کلید خورد.

این مقام مسوول در ادامه iبه اجرای بخشی از اقدامات اشاره و بیان نمود: ایزوله نمودن دستگاه، جداسازی ادوات مربوطه، تمیزکاری و خارج کشیدن تیوب‌ها از پوسته، نوسازی و مونتاژ و نصب تیوب‌های تازه در داخل پوسته، عملیات جوشکاری تیوب‌ها iبه تیول شیت iبه میزان ۵۰۰۰ قطر اینچ جوشکاری از اقدامات اولیه برای بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه بود.

وی تاکید نمود: بعد از انجام تست‌های PT و هیدروستاتیک با فشار ۲۲۵ PSI عملیات بازسازی بدون هیچ عیبی مورد تایید بازرسی فنی قرار گرفت.

سیدان مدت وقت برنامه‌ریزی برای انجام این عملیات را ۷۰ روز عنوان نمود و افزود: این عملیات با اتکا iبه توان متخصان داخلی و کمتر از موعد برنامه‌ریزی شده و در طی ۶۴ روز iبه ثمر نشست.

رییس تعمیرات مکانیک پالایشگاه خانگیران همچنین iبه مزایای این طرح اشاره و اضافه نمود: بالارفتن توانایی برنامه‌ریزی، انجام ۶۰۰۰ نفر ساعت کار بدون اتفاق با رعایت کامل موارد ایمنی، جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از عدم کارایی کامل واحد با توجه iبه پیش بینی‌های لازم و iبهبود قابل توجه ملاحظات زیست محیطی از مزایای اجرای این پروژه است.

این مقام مسوول یادآور شد: صرفه‌جویی در iبها همه شده تعمیرات نسبت iبه حالت تعویض تجهیز iبه میزان چهار میلیارد ریال است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.