بازنویسی کتاب های تحصیلی سوم ابتدایی

۱۰م اسفند ،

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تمامی کتابهای پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی آینده تازهالتالیف خواهد بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈمحی الدین بهرام محمدیانˈ روز پنجشنبه در ˈهمایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش کرمانˈ افزود: تغییر کتابهای درسی پایه های اول و دوم ابتدایی نیز انجام شده که نتیجه آن را دیدیم.

وی ادامه داد: کتابهای درسی زبان و عربی پایه اول راهنمایی نیز تازهالتالیف خواهد بود.

او گفت: کتاب ˈکار و فناوریˈ نیز به عنوان جایگزین کتاب ˈحرفه و فنˈ و ˈمطالعات اجتماعیˈ به عنوان جایگزین کتابهای تاریخ، جغرافیا و مطالعات اجتماعی در سال تحصیلی تازه ارایه خواهد شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: کتابهای ریاضی، علوم، ادبیات و قرآن نیز متناسب با پایه ششم ابتدایی بهسازی و غنی سازی شده است.

وی بیان کرد: یکی از فعالیتهای مورد نظر آموزش و پرورش هوشمندسازی و بکارگیری فناوری اطلاعات در فرآیند یاددهی و یادگیری در مدارس است.

او پژوهش در آموزش و پرورش را یک ضرورت و نیاز دانست و گفت: تغییر در آموزش و پرورش بدون پ‍ژوهش و بررسی تمامی جوانب آن فاجعه آمیز است و اگر فردی بدون تامل و بررسی جوانب کار تصمیمی بگیرد جفا کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حیات طیبه به عنوان یک هدف ترسیم و راه دستیابی به آن نیز شکوفایی فطرت عنوان شده است.

وی ادامه داد: پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در ارتقا فطرت تاثیرگذار است.

او به چهار عنصر ارتباطی برای رسیدن به عناصر ارتقا فطرت انسان اشاره و بیان کرد: ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلق و ارتباط با خلقت از جمله این موارد است.

حجت الاسلام محمدیان گفت: ۱۱ حوزه یادگیری از جمله تفکر و حکمت، قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، علوم اجتماعی، بهداشت و سلامت، تربیت بدنی، فرهنگ و هنر، کار و فناوری و آداب و مهارت زندگی به منظور تحقق آموزه هایی برای داشتن حیات طیبه پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش چگونه زیستن باید به دانش آموزان ارایه شود که این موضوع در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سبک زندگی ایرانی و اسلامی عنوان شده است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.