بازنگری در دستورالعمل وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی

بازنگری در دستورالعمل وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی

جلسه کارگروه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی سازمان مدیریت بحران با هدف تهیه بسته‌های آموزشی جهت فرهنگ‌سازی و افزایش تعاملات بین دستگاه‌ها امروز در چهارمحال و بختیاری پیگیری می‌شود.

 

رئیس کارگروه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی سازمان مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه برگزاری جلسه کارگروه به پیشنهاد سازمان جنگل‌ها بوده است، گفت: در این نشست علاوه بر بررسی ساختار سازمان‌ها و عملکرد آنها در مدیریت بحران،‌ موضوع متولی‌گری در اطفای حریق هم مورد بحث قرار می‌گیرد.

حسام با اشاره بر افزایش سطح پوشش گیاهی در کشور با توجه به بارش‌های صورت گرفته افزود: افزایش سطح پوشش گیاهی از یک‌سو و خشک شدن جنگل‌ها و مراتع به‌دلیل نزدیکی و فرا رسیدن فصل پاییز از سویی دیگر احتمال بروز آتش‌سوزی را گسترش می‌دهد که در همین راستا باید تمامی سازمان‌های زیربط با آمادگی کامل در حالت آماده باش باشند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه بسته‌های آموزشی در جهت فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی، بررسی تعاملات بین دستگاه‌ها با توجه به دستورالعمل اقدامات قبل، حین و بعد از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی که از سوی دولت به ستاد برنامه‌ریزی و راه بردی ارجاع داده شده است و موضوع متولی‌گری در اطفای حریق که تاکنون چنین ساختاری وجود نداشته است و اگر در این جلسه به تصویب برسد به‌صورت یک طرح پیشنهاد می‌شود از اهداف برگزاری این نشست هستند.

 

بررسی دستورالعمل وقوع آتش‌سوزی در ستاد برنامه‌ریزی و راهبردی

حسام از تدوین دستورالعمل اقدامات قبل، حین و بعد از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و تأکید کرد: این دستورالعمل پس از تدوین در کارگروه در جلسه ۴۴ که در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، نهایی شد و سپس در جلسه کرمانشاه در فصل بهار مورد بررسی و اصلاحات قرار گرفت.

وی با اشاره بر اینکه این دستورالعمل به سازمان مدیریت بحران ارجاع داده شده است، ‌اظهار داشت: آخرین مکاتبات دفتر ریاست جمهوری با معاون ستاد برنامه‌ریزی و راهبردی در نیمه اول تیر سال جاری صورت گرفته است و امیدواریم این دستورالعمل برای ایجاد زمینه بیشتر اقدامات پیش‌گیرانه و اطفای حریق و افزایش هماهنگی‌ها در راستای مدیریت آتش‌سوزی به تصویب نهایی برسد./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910625-02

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.