بازنگری قانون تامین اجتماعی در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است

محمدحسین فرهنگی روز یک شنبه در آیین تجلیل از کارآفرینان حامی کارگر و خیران فعال در حوزه بهزیستی آذربایجان شرقی، بازنگری مستمر در ارکان تامین اجتماعی را برای بهبود روابط کار و توسعه اقتصادی ضروری دانست.

وی با اشاره به شکل گیری صندوق بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، گفت: این تصمیم گیری ها در همین راستا و به منظور ارایه خدمات بهتر و بیشتر به تمام اقشار جامعه اتخاذ شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کارآفرینان و مشاغل خانگی را از نتایج بازنگری های صورت گرفته بر قانون تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: اتخاذ رویه های جدیدی به تناسب تحولات باید در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه مجلس آماده طرح و بررسی پیشنهادات مناسب و قابل اجرا در راستای ارتقای امنیت اجتماعی آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: طرح بیمه اجتماعی قالی بافان و شاغلان صنایع دستی از همین شهر تبریز پیشنهاد و پس از بررسی در مجلس به قانون تبدیل شد.

فرهنگی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی دولت به صراحت مسوول تامین شغل افراد جامعه شناخته شده است، اظهارکرد: در صورتی که نتواند اشتغال لازم را ایجاد کند باید حمایت های اجتماعی لازم را داشته باشد.

در این همایش از ۱۰ کارآفرین حامی کارگر و پنج خیر بهزیستی استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

۵۸۷/۷۲۳۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۹۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.