بازی منشاء افزایش سازگاری در کودکان

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

بازی، دنیای کودک است. با آن بازی می کند و به وسیله آن شخصیت خود را نشان می دهد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ تماشای صحنه های بازی های کودکان چنان لذت بخش و قابل توجه است که می تواند ساعت ها بیننده را جذب و محسور کند، ولی باید بدانیم همه این بازی های کودکی می تواند زمینه ساز نقش هایی باشد که کودکان در بزرگسالی برعهده می گیرند.

یک روانشناس در رابطه با تاثیر بازی های کودکی در مهارت های اجتماعی، گفت: بازی بر رشد شناختی، عاطفی، اجتماعی و فیزیکی تاثیر بسزایی دارد و به کودک می آموزد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند و در عین حال این امکان را برای او فراهم می آورد تا خود را به طور شایسته در مقابل دیگران کنترل کند.

وی افزود: بازی به کودک اعتماد به نفس می دهد و پلی به سوی شکل گیری شخصیتی سالم و مفید در آنها است و نتیجه آن برای کودک در آینده زندگی خوب و بالنده است.

وی خاطرنشان کرد: بازی کردن کودک را قادر می سازد، بر بعضی از امور پیرامونش تسلط پیدا کند و دریا بر نمی تواند کاملا همه امور را تغییر دهد و همچنین مهارت های اجتماعی او را افزایش می دهد و به او اهمیت سازگاری و سازش را می آموزد.

گفتنی است؛ زندگی شهری بیشتر از آن که تصورش را کنیم، فضای زندگی ما را پر کرده است، دیگر مشکل فضای بازی کودکان فقط متوجه والدین‌ آنها نیست، بلکه متوجه همه مسئولین آموزشی و شهری است.

امروز کلان شهر تهران با همه عظمتش، یکی از فقیرترین شهرها از نظر بازی کودکان است، پس با ایجاد فضای بازی مناسب برای کودکان، به رشد و بالندگی آنان کمک می شود و در سالم سازی جامعه و نشاط آن تاثیرات بسزایی دارد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.